باهنر: مجلس همراه دولت در اجرای قانون هدفمندی است به شرطی که دولت نیز مسئولیت مشترک را بپذیرد

ایسنا نوشت:

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که دولت و شخص رییس‌جمهور برای انجام هرگونه اقدام اصلاحی در جهت اجرای قانون هدفمندی مصمم باشد، مجلس نیز با دولت همراه و همدل است مشروط به اینکه دولت نیز مسئولیت مشترک را بپذیرد.

محمدرضا باهنر در مخالفت با پیشنهاد غلامرضا مصباحی‌مقدم در خصوص تعیین درآمد 62 هزار میلیارد تومانی از محل اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، گفت: اگر قرار بود پیش از این در مورد هدفمندی صحبت کنم قطعا با نظر آقای مصباحی‌مقدم موافقت می‌کردم اما طبق همان صحبت آقای مصباحی‌مقدم در حال حاضر اگر وفاق، اتحاد، همدلی و همراهی بین قوای مقننه و مجریه نباشد و خدای نکرده بخواهند توپ را در زمین یکدیگر پاس دهند نمی‌توان کار را جلو برد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: دولت گذشته مصوبات مربوط به قانون هدفمندی را قبول نداشت به همین دلیل اجرا نمی‌کرد و یا در اجرایش تعلل داشت؛ در دولت فعلی ما امیدواریم که برخی اصلاحات صورت گیرد و قانون هدفمندی با مسئولیت مشترک اجرایی شود.

باهنر ادامه داد: در سال گذشته مجلس تصویب کرد که یارانه افراد پردرآمد حذف شود و حتی عدد و رقم هم گذاشت اما دولت به هر دلیلی مصلحت ندانست این قانون را اجرایی کند و شاید هم نتوانست نسبت به اجرای آن اقدام کند. اخیرا اعلام کرده که دولت یارانه خارج‌نشینان را حذف کرده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در عین حال گفت: با این وجود در داخل کشور تعداد بیشتری از یارانه خانوارها باید حذف شود. حرف ما این است که حتی اگر یک نفر وجود داشته باشد که مشمول دریافت یارانه نقدی نباشد آن فرد باید از لیست یارانه بگیران حذف شود چون رویکردی غیر از این مصداق بارز دخالت و تصرف در اموال بیت‌المال است. آیا به نظر شما حتی یک نفر در کشور وجود ندارد که درآمد بالای هشت میلیونی داشته باشد؟ قطعا این افراد باید از دریافت یارانه نقدی حذف شوند.

او با اشاره به جلسه روز گذشته کمیسیون تلفیق، گفت: کمیسیون تلفیق به این جمع‌بندی رسید که مجددا عین لایحه دولت در مورد هدفمندی را به تصویب برساند، آنها با این مصوبه تلاش کردند که تمامی معضلات و مشکلات سد راه اجرای هدفمندی را بردارند؛ ما از آقای نوبخت، دولت و رییس‌جمهور می‌خواهیم هر اقدام اصلاحی را در این زمینه انجام دهند و دولت نسبت به این کار مصمم باشد. مجلس نیز همراهی و همدلی می‌کند مشروط به اینکه مسئولیت مشترک را دولت بپذیرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به نوبخت، گفت: آقای نوبخت ما از شما گلایه داریم. شما می‌گویید که مجلس پنج درصد به قیمت فرآورده‌های نفتی اضافه کرده است اما سوال این است که آیا نظر دولت چنین افزایش قیمتی نبوده است؟ اگر اینطور نیست ما نیز این افزایش پنج درصدی را حذف می‌کنیم.

او گفت: ما در کمیسیون تلفیق تفاهم می‌کنیم و بر اساس نظر دولت مصوبات را ارائه می‌دهیم. در مورد هدفمندی این اتفاق افتاد و ما تبصره مورد نظر دولت را به تصویب رساندیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ما با دولت همکاری می‌کنیم تا اینگونه مسائل اصلاحی کشور به تدریج و با شجاعت‌پذیری جلو رود.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =