۰ نفر
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۷

ایرنا نوشت:

وکیل سازمان تامین اجتماعی گفت: قاضی پرونده سعید مرتضوی، مدیر عامل سابق این سازمان برای تعیین وقت جلسه بعدی دادگاه، منتظر جواب استعلام ها از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی است.

مجتبی نظری افزود: روز گذشته به دادگاه مراجعه کردم تا ببینم آیا برای جلسه بعدی دادگاه مدیر عامل سابق سازمان تامین اجتماعی تعیین وقت شده است یا خیر که به من گفته شد ، دادگاه از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی استعلام کرده و برای تعیین وقت ، در انتظار جواب استعلام ها است.

وکیل تامین اجتماعی در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر اینکه آیا خبری در رابطه با شکایت ربیعی - وزیر کار - از سعید مرتضوی و برگزاری جلسه دادگاه طی امروز در برخی سایت ها صحت دارد یا نه؟ گفت: هیچ جلسه دادگاهی به این منظور امروز برگزار نمی شود و پرونده شکایت سازمان تامین اجتماعی و تحقیق و تفحص مجلس در مرحله تحقیقات مقدماتی در دادسرا قرار دارد.

وی ادامه داد: تنها شکایت درخصوص غیرقانونی بودن آقای مرتضوی در سمت مدیر عاملی سازمان تامین اجتماعی که برای بازپرس محرز شده بود، به دادگاه رفته است.

به گفته نظری ، دیوان عدالت اداری بر غیرقانونی بودن ایشان درسمت مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی رای داده است و طبق ماده 567 قانون تعزیرات حکومتی اگر مسوولی در مقابل رای قوه قضاییه قرار بگیرد و آن را اجرا نکند، مرتکب جرم شده است.

پرونده سعید مرتضوی در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است که بخش مربوط به شکایت اولیای دم کشته شدگان حادثه کهریزک و پرونده غیرقانونی بودن وی در سمت مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی برای رسیدگی به شعبه 79 دادگاه کیفری استان تهران ارسال شده که تاکنون چهار جلسه دادگاه به همین منظور به ریاست قاضی محمدرضا محمدی کشکولی به صورت غیرعلنی برگزار شده است.

پنجم، هفتم ، شانزدهم و بیست و یکم اردیبهشت ماه، چهار جلسه دادگاه برگزار شده بود که قاضی پرونده در آخرین جلسه در جمع خبرنگاران اعلام کرد بعد از استعلام از دو مرجع ، وقت بعدی دادگاه تعیین می شود.

 

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 417813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =