زی مپ سر افراز در مبارزه با غول ابولا/ آیا ابولا مهار خواهد شد؟

ابولا همچنان در کشورهای آفریقایی توسن بی مهار خود را می تازد اما نویدهایی درباره مهار زدن به این اسب سرکش به گوش می رسد.

هادی معیری نژاد- تقریبا روزی نیست که از تلفات جدید این بیماری وحشت انگیزخبری در رسانه ها منتشر نشود اما همزمان با این خبرها از گوشه و کناردنیا سیل داروهای امتحان نشده نیز به کشورهای آفریقایی سرازیر شده است.
در حقیقت مهار گسیخته گی این بیماری بهانه خوبی شده است تا شرکتهای دارو سازی مبتلایان به ابولا را با امتحان داروهای جدید برای گریز از مرگ به تب راضی کنند.
در این میان سازمان ملل اعلام کرده است ارسال این داروها به دلیل بحران غیر اخلاقی نیست به همین دلیل واکسن ابولا از کانادا داروی موثر در درمان آنفولانزا از ژاپن و بالاخره داروی زی مپ از آمریکا به کشورهای در معرض خطر فرستاده شد اما در میان آنها تنها زی مپ گویا موثر افتاده است.

دکتر خیرخواه آمریکایی اولین درمان شده

دکتر کنت برنتلی، امدادگر ۳۳ ساله آمریکایی است که در لیبریای آفریقا به یاری بیماران مبتلا به ویروس ابولا شتافت اما خود به این ویروس آلوده شد.

ابولا
به نوشته بی بی سی او پس از سه هفته و پس از درمان با دارو و سرم موسوم به «زی مپ» به همراه همکار دیگرش از بیمارستانی در آتلانتا مرخص شد.
دارو و سرم «زی مپ» که توسط یک شرکت داروسازی در کالیفرنیا تولید می شود هنوز بدرستی بر روی انسانها آزمایش نشده است و تا به امروز برای درمان ابولا واکسن و دارویی قطعی وجود ندارد.

نجات دو بیمار جدید
دو بیمار مبتلا به ابولا پس از گذراندن دوره درمان با داروی آزمایشی موسوم به «زی مپ»، از بیمارستانی در پایتخت لیبریا مرخص شده و مورد استقبال النا جانسون، رئیس جمهوری این کشور قرار گرفتند.

یورو نیوز نوشت؛ سنگا اومئنگا، پزشک اهل کنگو و کیندی کوباه، شهروند لیبریایی بر اثر تماس با بیماران در یک مرکز بهداشتی، به ابولا مبتلا شده بودند.
پس از آزمایش موفقیت آمیز «زی مپ» بر روی میمون ها، روند تحقیقات بر روی این دارو ادامه دارد.

از سوی دیگر، ساکنان غرب مونروویا، پایتخت لیبریا، پایان قرنطینه این منطقه برای مقابله با ویروس ابولا را جشن گرفتند.
شهروندان محله وست پوینت مونروویا، زیر بارش باران به خیابان های مرکزی پایتخت هجوم آورده و با رقص و آواز پایان محدودیت های هفت روزه رفت و آمد را جشن گرفتند

از زمان شیوع ویروس ابولا در غرب آفریقا، بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر جان باخته اند.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =