۰ نفر
۵ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۰

ایسنا نوشت: پارلمان عراق با اکثریت آرا رأی به سلب اعتماد از وزیر دفاع عراق داد.

به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، پارلمان عراق روز پنجشنبه در جلسه خود با اکثریت آرا با سلب اعتماد از خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق موافقت کرد.

به گفته منابع عراقی 142 نماینده به سلب اعتماد از العبیدی رأی مثبت دادند اما 102 نماینده نیز با سلب اعتماد از وی مخالفت کردند. 18 نماینده نیز از دادن رأی ممتنع دادند.

پارلمان عراق در این جلسه قانون عفو عمومی را نیز تصویب کرد.

العبیدی پیشتر سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق را به دست داشتن در فساد متهم کرد اما هیئت قضایی عراق مدارک ارائه شده از سوی العبیدی را کافی ندانست و الجبوری را تبرئه کرد. الجبوری نیز در مقابل از العبیدی به دادگاه شکایت کرد.

العبیدی در واکنش به برکناری‌اش از سوی پارلمان گفت: برکناری من پیروزی برای کسانی است که عراق را به این وضعیت انداخته‌اند. مردم و ارتش عراق باید مرا ببخشند. من تلاش کردم با فساد مبارزه کنم اما به نظر می‌رسد اربابان فساد قوی‌تر از این تلاش‌ها هستند.

وی افزود: با این وجود من همواره یکی از سربازان غیور و پر تلاش عراق در راه مبارزه با فساد و فاسدان خواهم بود. من از تمامی کسانی که از ما حمایت کردند قدردانی می‌کنم.

العبیدی خطاب به مردم عراق گفت: شما کسانی هستید که عملکرد و فعالیت مرا ارزیابی می‌کنید، من از هیچ تلاشی در راه بازسازی ارتش و نهاد نظامی عراق فروگذاری نکردم. همچنین در راه مبارزه با فساد و فاسدان نیز تلاش کردم.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =