راه‌اندازی فاز اول شبکه ملی اطلاعات در هفته دولت/دولت قبل باید شبکه ملی را راه‌اندازی می‌کرد که نکرد

مدیرعامل شرکت زیرساخت با تشریح توسعه شبکه ملی اطلاعات از راه اندازی فاز اول طرح در هفته دولت خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه دو سیما در شامگاه سه شنبه 5 مرداد 1395 با حضور آذر جهرمی مدیر عامل زیرساخت، پژمان فر نماینده مجلس و شاه میرزایی عضو شورای عالی فضای مجازی، توسعه شبکه ملی اطلاعات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیر زیرساخت گفت با گذشت 11 سال با عناوین مختلف ازاینترنت ملی تا شبکه ملی اطلاعات، سرانجام بر اساس ماده 46 برنامه توسعه، شبکه ملی اطلاعات تدوین شد و دولت قبل باید سال 92 پروژه را راه اندازی می کرد که نکرد!

در آن زمان سالها نام اینترنت ملی را روی آن گذاشتند و بعدا فهمیدند که نام آن باید شبکه ملی اطلاعات باشد!

وی افزود امیدواریم در هفته دولت بهره برداری از فاز اول شبکه ملی اطلاعات را به صورت رسمی اعلام کنیم.

جهرمی نبود خِرَدِ جمعی را دلیل تاخیر در توسعه شبکه ملی اطلاعات دانست که در 2 ماه اخیر با راه اندازی سوئیچ جداسازی ترافیک داخلی از خارجی این شبکه موجودیت پیدا کرده است.

پژمان فر نیز دست کردن در جیب مردم تسط مدیران را دلیل عدم توسعه شبکه ملی دانست و گفت حالا زیرساخت تصمیم گرفته است تا با کاهش درامد خود، شبکه را توسعه دهد. آذر جهرمی نیز از کاهش 630 میلیارد تومانی این شرکت از بابت توسعه شبکه ملی اطلاعات خبر داد که پژمان فر آن را بیش از 3 هزار میلیارد تومان دانست که قبلا مدیران دولتی حاضر به کاهش این مبلغ نبودند.

شاه میرزایی نیز از تلاش های جدید برای توسعه شبکه ملی قدردانی کرد و گفت در کنار کاستی ها باید از کارهای جدید نیز سخن گفت.

 

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 560640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =