مدیر تیم فوتبال امید گفت: یکی از مشکلات ما این است که مربیان تیم امید حق ندارند به هیچ عنوان درباره فدراسیون، مسئولان آن و کادرفنی تیم بزرگسالان صحبت کنند و ما می‌خواهیم این بند را اصلاح کنیم.

تسنیم نوشت: حبیب کاشانی در خصوص آخرین وضعیت آماده‌سازی تیم فوتبال امید و تکلیف مدرک مربیگری خاکپور، خاطرنشان کرد: طبیعتا باید مشکل خاکپور حل شود. در دور اول رقابت‌های مقدماتی المپیک هم برای او به عنوان سرمربی تیم امید ایران ID کارت صادر شد و روی نیمکت تیم امید نشست و خوشبختانه توانستیم از مرحله گروهی به مرحله بعد صعود کنیم. با توجه به مدارک و سوابق مربیگری که او دارد در این زمینه مشکلی نداریم. او از دی‌ماه تا فروردین‌ماه سرمربی تیم امید ایران بوده، مدارکش مورد تایید AFC قرار گرفته و بر همین اساس برای او ID کارت صادر شده است.
وی افزود: نگرانی خاصی در این زمینه وجود ندارد، شاید بگویند خاکپور یک دوره تکمیلی 200 ساعته یا یک هفته‌ای ببیند که برای حضور این مربی ارزشمند در آن دوره‌ مشکل خاصی وجود ندارد. این مسئله برای من نگران‌کننده نیست چون در مرحله قبل این موضوع را حل کرده و وی به عنوان سرمربی روی نیمکت نشست.
کاشانی در پاسخ به این پرسش که چرا قرارداد اعضای کادرفنی تیم امید به امضا نرسیده، خاطرنشان کرد: دو مورد وجود دارد که در حال حل شدن است، ابتدا مربوط به مبالغی قراردادهایی است که در 3 ماه آخر سال 93 و فروردین ماه 94 مربیان بدون قرارداد کار کردند و حالا با بستن قرارداد مربوط به آن زمان باید به آنها پرداخت شود. به عنوان مثال قرارداد خاکپور از 60 میلیون به 100 میلیون تومان و صالح از 7.5 میلیون به 15 میلیون تومان و حاج قاسم مربی بدنساز تیم از 2 به 5 میلیون تومان افزایش یافت. افزایش پیدا کرد. بحث دیگری که وجود دارد مربوط به نگارش این قرارداد است. دو طرف باید بنشینیم و مشابه بندهایی که فدراسیون فوتبال برای مربیان خارجی در نظر گرفته در قالب قرارداد مربیان ایرانی هم گنجانده شود. نباید به این شکل باشد که قراردادهای از قبل تعیین شده و آماده را برای ما بفرستند و ما فقط نقش ماشین امضا را داشته باشیم.
وی در پاسخ به این پرسش که این موضوع چه زمانی حل می‌شود، تصریح کرد: از نظر من این موضوع حل شده است اما با توجه به اینکه رشته من حقوق است باید یکسری موارد را بررسی کرده و حتی اگر لازم است یکسری بندها را به آن اضافه کنم تا مواضع فدراسیون فوتبال و مربیان ایرانی به یکدیگر نزدیک شود تا در نهایت شأن مربی ایرانی حفظ شود.
مدیر تیم امید در پاسخ به این پرسش که آیا در قرارداد اعضای کادرفنی تیم امید، بندی آمده که آنها حق ندارند درباره کادرفنی بزرگسالان صحبت کنند، به تسنیم گفت: یکی از مشکلات ما همین موضوع است که مربیان تیم امید حق ندارند به هیچ عنوان درباره فدراسیون فوتبال، مسئولان آن و کادرفنی تیم بزرگسالان صحبت کنند. شاید درباطن این موضوع درست باشد که ما باید در راستای منافع فدراسیون فوتبال حرکت کنیم اما ادبیات نگارش آن این حس را می‌دهد که این قرارداد به شرطی تنظیم شده که مربیان ایرانی شاغل در کادرفنی تیم امید سکوت اختیار کنند و دنبال این هستیم که این موضوع را تصحیح کنیم.
کاشانی افزود: همانطور که گفتم طبیعی است که ما به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های فدراسیون فوتبال در راستای منافع این فدراسیون حرکت کنیم اما ادبیات نگارش این بند مورد خوشایند من و اعضای کادرفنی تیم امید نبوده و به دنبال آن هستیم تا این بند اصلاح شده و شأن مربیان ایرانی حفظ شود.
وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به مشکلات و موانعی که در راه تیم امید برای صعود به المپیک وجود دارد، آیا از روند آماده‌سازی راضی هستید، گفت: ما آمده‌ایم این سنگ‌ها را از سر راه برداریم، نیامده‌ایم که به تماشای سنگ‌اندازی‌ها بپردازیم. شرایط ما در مرحله قبل سخت‌تر از امروز بود، چون یک تیم ورشکسته روحی را تحویل گرفته که بازیکنان آن کامل نبودند. در آن شرایط باید کادرفنی پیدا کرده، از بازیکنان تست می‌گرفتیم و آنها را از نظر روحی و روانی شارژ می‌کردیم، ضمن اینکه مشکلاتی هم در زمینه خروجی بازیکنان، البسه آنها، نداشتن قرارداد برای کادرفنی تیم امید و پرداخت نشدن حقوق وجود داشت.
کاشانی اضافه کرد: در واقع باید گفت ما از مسیر سنگلاخی عبور کردیم، امیدوارم در حال حاضر همه نگاه‌ها به تیم امید کشورمان ملی شود و فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و کمیته المپیک و از همه مهم‌تر مردم در کنار ما قرار گیرند تا با اتحاد فعل خواستن برای رفتن به المپیک را صرف کنیم.
وی در خصوص آخرین وضعیت محمد مایلی‌کهن اظهار داشت: مایلی‌کهن از ناحیه قفسه سینه احساس درد کرد و بعد به دلیل آنکه این موضوع با حالت تهوع و عرق سرد همراه شد. وی بلافاصله به بیمارستان قلب تهران منتقل و همین موضوع باعث شد فعلا در CCU بیمارستان بستری شود. پس از آن دکتر دستور داد 24 تا 48 ساعت در بخش تحت مراقبت قرار بگیرد و بعد در این خصوص اظهارنظر کند.
مدیر تیم امید در پاسخ به این پرسش که آیا در این شرایط مایلی‌کهن اجازه فعالیت دارد، گفت: من هنوز پزشک وی را ندیده و با او صحبت نکرده‌ام. باید ببینیم پس از این 48 ساعت پزشک چه نظری خواهد داشت، در حال حاضر پسر و داماد مایلی‌کهن در بیمارستان حضور دارند. قبل از ظهر هم خاکپور به بیمارستان رفت و زمانی که من متوجه شدم با خاکپور به بیمارستان رفتم.
کاشانی تاکید کرد: امیدوارم با دعای خیر مردم هرچه زودتر مایلی‌کهن بهبود پیدا کرده و به جمع ما بازگردد.
وی درباره مذاکره با مربی خارجی برای تیم امید عنوان کرد: یک مربی فرانسوی که پیش از این هم دستیار فیلیپ تروسیه بوده اکنون در ایران حضور دارد. جلساتی با او برگزار کردیم و قرار است خاکپور فردا جواب نهایی را درباره همکاری با او بدهند.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی A1 ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    32 1
    یعنی همه مشکلاتو حل کردی فقط مجوز حرف زدن در مورد تیم بزرگسالان مونده؟
  • بی نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    29 2
    خوبه همچین بندی توی قراداد هست و اعضای کادر تیم امید و حاجی مایلی اینطور به کی روش میتازن وای به حال روزی که این بند هم برداشته بشه جناب کاشانی. تا وقتی که بنای ناسازگاری و لجبازی های احمقانه با تیم بزرگسال و کی روش داشته باشین مردم کنار این تیم قرار نخواهند گرفت و نگاه ملی هم بهش ایجاد نمیشه. کاش چشماتون رو باز کنید
  • بی نام A1 ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    42 2
    درسته صعود کردین . ولی با خفت و خواری . شکست از عربستان اونم تو تهران . مایه شرمساریه . هر چند این تیم با این کادر عمرا صعود کنه المپیک .
  • بی نام A1 ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۸
    39 2
    اخه خاکپور و مایلی کهن و مجید صالح میخوان از کیروش انتقاد کنن یا راجب کیروش چی بگن . چی دارن بگن . یه مشت مربی اماتور بدون افتخار و بدون کارنامه چطور روش میشه حرف بزنه . توهم زده بالا . جمع کنین کاسه کوزه رو بابا . همین تیم امید نباید به دست ادمهایی مثل شماها میدادن . این تیمو شماها نابود میکنین . که کردین . با باخت به عربستانی که با افغانستان مساوی کرد . فوتبال در پیت فقط یه کیروش داره .