ایرنا نوشت:

سازمان خوار بار کشاورزی ملل متحد (فائو) به موفقیت کشورهای درحال توسعه در کاهش شمار گرسنگان اشاره کرد و افزود: امکان به صفر رساندن گرسنگان جهان وجود دارد.

خوزه گرازیانو دا سیلوا مدیر کل فائو روز جمعه در نشستی خبری با اشاره به گزارش 2015 اوضاع ناامنی غذا در جهان (Sofi)، با تاکید بر اینکه ریشه کن کردن گرسنگی ممکن است، گفت: 72 کشور از 129 کشور در حال توسعه موفق شدند تا به نخستین هدف هزاره مبنی بر نصف کردن شمار گرسنگان جهان تا سال 2015 که از سوی سازمان ملل در سال 1990 اعلام شده بود، برسند.

خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا) نوشت: فائو به همراه صندوق بین المللی توسعه کشاورزی (ایفاد) و برنامه غذایی جهان (پام) اعلام کرد که شمار گرسنگان در جهان با 216 میلیون نفر کاهش نسبت به سالهای 1990 - 1992 میلادی به 795 میلیون نفر رسیده است. به عقیده فائو با وجود بحران اقتصادی و افزایش جمعیت جهانی شاخص سو تغذیه از 18/6 درصد در سال های 1990 - 1992 میلادی به 10/9 درصد در سال های 2014 - 2016 کاهش یافته است.

این نتیجه مهم در پی پیشرفت هند و چین در مبارزه با گرسنگی بدست آمد در حالی که در منطقه جنوب صحرای افریقا از هر 4 نفر یک نفر دچار سو تغذیه است. در برخی مناطق مانند آمریکای لاتین، مناطق شرق و جنوب شرق آسیا، قفقاز و آسیای میانه و مناطق شمال و غرب آفریقا پیشرفت های سریعی برای کاهش گرسنگی صورت گرفته است. بر اساس این گزارش، در اغلب موارد که با موفقیت روبه رو شده است بخاطر شرایط سیاسی با ثبات ، توسعه اقتصادی و سیاسی حفاظت اجتماعی مربوط به ضعیف ترها بود.

در بسیاری از کشورها با اینکه کاهش سو تغذیه کودکان به کندی پیش می رود اما هنوز فضا برای بهبود کیفیت رژیم غذایی، شرایط بهداشتی، دسترسی به آب اشامیدنی وجود دارد.

فائو عقیده دارد که عامل کلیدی برای موفقیت در مبارزه با گرسنگی، رشد اقتصادی و زمانی است که به ضعیفتر ها امکان بهبود زندگی داده شود و تولید خانواده های روستایی و مکانیزم های حفاظت اجتماعی تقویت شوند در حالی که جنگ ها، بی ثباتی سیاسی و فاجعه های طبیعی منجر به بحران های ادامه دار شده که سبب تشدید آسیب پذیری و ناامنی غذایی می شوند.

 

3939

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =