ایسنا نوشت:

 

ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) در اطلاعیه فراخوان مراسم 13و 14 خرداد 1394 ضمن دعوت از مردم انقلابی ایران اسلامی جهت حضور گسترده در برنامه های سالروز ارتحال حضرت امام خمینی‌(س)، اهم برنامه‌های روزهای 13 و 14 خرداد ماه را اعلام کرد.

 

متن این اطلاعیه بدین شرح است:

 

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ

 

 

امسال شکوه شور انگیز قافله های مکتب انتظار در میعادگاه وارثان 15 خرداد در حرم امام دیدنی است.

 

 

امسال نغمه های دل انگیز مناجات شعبانیه، این نیایش عارفانه معصومین، در شور حماسی پیروان روح الله در حرمش شنیدنی است. آری امسال خانه پرشکوه مردم ایران، محل اجتماع میلیونی دلدادگان خمینی کبیر یعنی حرم امام میزبان فراخوان بزرگ و سالانه اصحاب انقلاب است. کاروانهای زائران امام از سراسر کشور آماده عزیمتند. امسال که شمیم عطر روح انگیز امید حضور و انتظار در برنامه های نیمه خرداد حرم امام پراکنده است. حرم امام چشم نوازتر و با صفاتر از همیشه دیدنی است. همه منتظران در این مراسم دعوتند. گلدسته های رفیع حرم به نشانه عزت و اقتدار ملت بزرگ ایران به تمام قامت به استقبال ایستاده اند. خیمه های افراشته و مستحکم حرم امام که سایه بان آسایش مردم، و نقوش هنرمندانه درون آنها که مایه آرامش خیال آنان است به نشانه استواری و ماندگاری نام و یاد امام، منتظر قدوم گرم شماست. مراسم، مراسم تجدید عهد دوباره و گسست ناپذیرمان با امام و شهیدان است. مراسم، مراسم پیوند دلهای منتظران؛ و مراسم سوگنداستقامت در مسیر انتظار تا ظهور موعد منتظر، بقیه الله الاعظم(عج) است. همه می آیند؛ عالمان و عارفان، مسئولان و دولتمردان، اصحاب قلم و هنر و فرهیختگان، پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت، جوانان آینده ساز ایران عزیز، و همه زنان و مردان مومنی که علیرغم سختیها و ناملایمات، در تمامی بیست و پنج سال دوران پس از امام استوارتر از گذشته چون کوه در برابر بدخواهان راه امام و انقلاب ایستاده اند.

 

 

مردم بزرگوار ایران! حضور گسترده شما پیروان حضرت امام خمینی(س) امسال در گردهمایی عظیم بزرگداشت بیست و ششمین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی که همزمان با افتتاح پروژه بزرگ حرم امام خمینی در ایام متبرک شعبانیه به دست با کفایت شما مردم شریف برگزار خواهد شد از جهات مختلف تعیین کننده است. اوضاع و شرایط منطقه خاورمیانه و کشورهای مجاور بسیار حساس و ملتهب است. جنایات گروه تکفیری و مصایبی که گروه تروریستی داعش در کشورهای همسایه و منطقه برای مسلمانان پدید آورده است ادامه دارد. کشتار بیرحمانه مردم بیگناه یمن و تخریب منابع این کشور بدست آل سعود و سکوت و حمایت شرم آور آمریکا و مجامع بین المللی متوقف نشده است. در چنین شرایطی ضرورت حفظ هوشیاری و وحدت بیش از پیش تمامی آحاد ملت ایران و همه جناحها و جریان های سیاسی و اجتماعی علیرغم وجود دیدگاه ها و سلایق متفاوت بیش از هر زمان دیگر احساس می شود.

 

 

رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال را هوشمندانه سال همدلی و همزبانی ملت و دولت نامیده اند. در شرایطی که کارگزاران امین دولت تدبیر و امید بعنوان نمایندگان دولت و ملت ایران بسختی و فشردگی بصورت خستگی ناپذیر در پشت میزهای مذاکره با قدرت های جهان به دفاع از حقوق مسلم هسته ای ایران و مقابله منطقی و مستحکم با زیاده خواهی آمریکا و غرب به سر می برند. نمایش حضور گسترده شما ملت قدر شناس ایران در جمع مسئولان عالی نظام و اعضای بیت شریف امام و میهمانان خارجی در همایش سراسری روز 14 خرداد امسال در حرم مطهر بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی، همان بزرگ مردی که خود با سخن و عملش آموزگار ایستادگی و دفاع از حقوق ایران و اسلام بود، در حقیقت عرصه بهترین نمایش شکوه اقتدار ملی و تجلیگاه وحدت و همدلی است.

 

 

ستاد بزرگداشت امام خمینی ضمن عرض تهنیت ایام خجسته شعبان المعظم، آمادگی خود را برای استقبال از زوار گرانقدر حضرت امام راحل و استقبال از کاروان های زائران محترم سراسر کشور و میهمانان خارجی و مراجع عالیقدر و علمای اعلام و مسئولین محترم نظام اعلام داشته و پیشاپیش با سپاس از احساسات خالصانه شما مردم بزرگوار که با حضور گرمتان در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت یاد و خاطره فداکاری های امام عظیم الشان در مناطق مختلف ایران و بخصوص در برنامه های حرم مطهر امام در تهران شرکت خواهید فرمود بدینوسیله برنامه های حرم را به شرح زیر به اطلاع می رساند:

 

 

1- چهارشنبه 13 /3/ 94 مراسم ویژه شب 14 خرداد پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید حسن خمینی با قرائت قرآن کریم و برنامه مداحان عزیز در شبستان صحن شهدای حرم مطهر آغاز و با سخنرانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران حضرت حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی ادامه خواهد یافت.

 

 

2- پنجشنبه 14 /3/ 94 مراسم ویژه و باشکوه روز 14 خرداد از ساعت 9 صبح در حرم مطهر حضرت امام خمینی(س) آغاز و پس از قرائت قرآن کریم و برنامه مداحان عزیز و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین آقای حاج سید حسن خمینی همگان از بیانات مهم و ارزشمند رهبر عزیز و فرزانه انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا و خلف شایسته امام امت، بهرمند خواهند شد.

 

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =