بر خلاف حدس وگمان ها چهره سال مجله تایم به مبارزان بیماری ابولا در آفریقا تعلق گرفت.

هادی معیری نژاد- بیماری ابولا با همه قربانیان وخبرهای جورو واجور درباره علت شیوع و داروهایی که موثر هستند و نیستند از  دید مجله تایم مهم ترین خبر سال 2014 بود.

چرا که پزشکان، پرستاران، محققان و داوطلبانی که به مناطق درگیر ویروس مهلک ابولا رفتند و در تلاش‌اند تا مانع گسترش بیشتر بیماری و درمان مبتلایان شوند، چهره‌ سال ۲۰۱۴ مجله‌ی "تایم" شدند. تایم آن‌ها را "قلب قهرمان سال" نامید.

چهارشنبه (۱۰ دسامبر) "چهره‌ی سال ۲۰۱۴" مجله‌ی تایم معرفی شد.

همه‌ی آن‌ها که به جنگ ویروس مهلک ابولا و اپیدمی این بیماری مرگ‌آفرین رفتند، به عنوان "چهره‌ سال ۲۰۱۴" انتخاب شدند.

به گزارش دویچه وله "تایم" تاکید می‌کند که همه‌ی پزشکان، پرستاران، محققان و داوطلبان که حاضر شدند با آگاهی به خطر ابتلا به این ویروس کشنده به مناطق درگیر اپیدمی ابولا روند و با گسترش هرچه بیشتر آن مقابله کنند و برای نجات جان مبتلایان بکوشند، چهره‌ ماندگار سال‌اند.

نانسی گیبز، سردبیر "تایم"، در مقاله‌ای که درباره‌ی چرایی این انتخاب نوشت، افرادی را که به کمک مبتلایان به ابولا رفتند "قلب قهرمان" سال نامید.

او در یادداشت خود با تاکید بر این‌که تقریبا همه‌ی دولت‌ها و کشورها و نهادهای بین‌المللی متولی در مبارزه با اپیدمی ترسناک ابولا در سال ۲۰۱۴ ناموفق بودند، پرستاران و پزشکان و داوطلبانی را که به جای دست روی دست گذاشتن، عازم مناطق درگیر ویروس شدند، ستایش کرد.

تصویر زیر آخرین وضعیت ابولا در آفریقا را نشان می دهد.

 

ابولا

برای تصویر بزرگتر روی آن کلیک کنید

4646

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =