سیدحسین موسویان، دیپلمات سابق و عضو هیات پیشین مذاکرات هسته ای ایران که اکنون در آمریکا اقامت دارد، ادعای رسانه آمریکایی مبنی بر نقش و حضورش در اجلاس پیتسبورگ را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدحسین موسویان، دیپلمات سابق و عضو هیئت پیشین مذاکرات هسته ای ایران که اکنون در آمریکا اقامت دارد در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در واکنش به انتشار خبری پیرامون نقش و حضورش در تنظیم سفر هیئت ایرانی به به پیتسبورگ آمریکا گفت: من عضو هیئت مذکور نبودم. در اجلاس پیتسبورگ دعوت داشتم اما شرکت نکردم به این دلیل که همزمان در واشینگتن در اجلاس سالیانه آمریکا و اعراب سخنرانی داشتم. اجلاسی که محور بحث آن روابط اعراب- ايران بود و برای اولین بار و بعد از 23 سال از یک مقام سابق ایران دعوت شده بود.

ثانیاً آنگونه که رسانۀ آمریکایی مدعی شده، من هیچ دخالتی در تنظیم سفر نداشتم. همه زحمات این سفر به دوش آقای فریدزاده بود، چون سفر هم غیر رسمی و هم برای گشایش روابط مردمی و فرهنگی بود که از این بابت باید از آقای مرادخانی و تیم همراهش و آقای مهدی فریدزاده به خاطر این ابتکار مثبت تشکر کرد.

سید حسین موسویان، عضو هیئت پیشین مذاکرات هسته‌ای کشورمان در ادامه ضمن استقبال از این ابتکار افزود: موافقت دولت آمریکا با این سفر و حضور در کنفرانسها و رایزنیها به معنی این است که دولت آمریکا به تدریج موانع بر سر راه روابط مردم با مردم ایران و آمریکا را بر میدارد.

لازم به یادآوری است وب سایت " واشنگتن فری بیکون" با انتشار خبری دربارۀ اجلاس پیتسبورگ می نویسد: این سفر برای شرکت در هفتمین کنفرانس سالانه انجمن پیتزبورگ (OASIS) بوده است و در آن هیاتی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشته اند.

این وب سایت آمریکایی می نویسد سه شنبه هفته گذشته سالیوان مشاور ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران به استقبال از این هیات به هتل " فرمونت" پیتز بورگ رفته و ضمن دیدار با هیات ایرانی در کنفرانس سخنرانی کرده است.

به گزارش "واشنگتن فری بیکون" هیات ایرانی در این سفر شامل " علی مراد خانی" معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرزین پیروز پی رییس جشنواره موسیقی فجر و علی ترابی و مهدی تراب زاده از مقامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده اند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    آقای موسویان بنده بعنوان یک ابرانی یه شما مباهات می کنم . بسیار دانا و در سیاست خارجی الخصوص در مسئله هسته ای صاحب نظر هستید . اون زمان که مسئولیت مذاکرات هسته ای را بعهده داشتید بنده همواره به سخنان شما گوش می دادم و بعداز اینکه از ایران رفتید باز نظرات شما را پیگیری می کردم . خدا نگذرد از کسانی که یه شما انواع تهمت ها را زدند . عرق ملی شما ستودنی است
  • پیام A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    9 0
    وطن يعني اذان عشق گفتن وطن يعني غبار از عشق رفتن وطن يعني هدف يعني شهامت وطن يعني شرف يعني شهادت وطن يعني گذشته حال فردا تمام سهم يک ملت ز دنيا وطن يعني چه آباد و چه ويران وطن يعني همين جا يعني ايران