ایسنا نوشت:

سناتورها و مقام‌های ارشد کاخ سفید فاش کرده‌اند که باراک اوباما می‌خواهد احتمالا از شر جان کری و چاک هاگل خلاص شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا با مسائل مختلفی رو به رو است و طبق گفته برخی از مقام‌های ارشد دولت، اوباما ممکن است جان کری، وزیرامور خارجه و چاک هاگل، وزیر دفاع را برکنار کند.

یکی از اعضای کمیته نیروهای مسلح سنا گفت: در دوران ریاست جمهوری هر فردی، یک نقاط تغییری وجود دارد و این قطعا منطقی است که رئیس جمهور بخواهد تغییراتی در کابینه‌اش انجام دهد و حس کند که به این صورت بهتر می‌تواند فعالیت کند.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با اشاره به برخی بحران‌ها از جمله انتشار ویروس ابولا در آفریقا که تحت نظارت اوباما مواردی از آن در آمریکا نیز دیده شده، افزایش فعالیت‌ تروریست های داعش در عراق و سوریه و تنشها میان اوکراین و روسیه گفت که وی با انجام تغییراتی تلاش کرده تا بهتر با این بحران‌ها مقابله کند.

طبق این گزارش کری و جاک هاگل به سختی تلاش می‌کنند تا به حلقه افراد نزدیک به باراک اوباما نفوذ کنند.

مقام‌های کاخ سفید در این گزارش گفته‌اند که کری با دولت هماهنگی ندارد و حتی وی را با نقش خانم ساندرا بولاک در فیلم "جاذبه" مقایسه کردند که در آن فیلم بولاک نقش یک فضانورد را داشت که ارتباطش با سفینه قطع می‌شود.

در این گزارش نیویورک تایمز به برخی از رفتارهای جان کری در رابطه با رژیم صهیونیستی اشاره شده و آمده است که وی پس از شکست مذاکرات صلح در چند سری از سخنانش اسرائیل را به عنوان عامل شکست سرزنش کرده است. همین طور درباره چاک هاگل هم گفته شده است که وی در جریان نشست‌های کابینه حرف چندانی برای گفتن ندارد و در عوض ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نقش بیشتری را برعهده دارد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    3 0
    جان کری پرستبژ خوبی داره اوباما پشیمون میشه