ایسنا نوشت:

در پی افشای نامه انتقادی وزیر دفاع آمریکا، سخنگوی کاخ سفید در تلاش برای متحد نشان دادن موضع آمریکا در قبال استراتژی سوریه گفت که استراتژی ایالات متحده در قبال سوریه و بشار اسد کاملا روشن است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، چاک هاگل، وزیر دفاع آمریکا پیشتر در یادداشتی به کاخ سفید از استراتژی واشنگتن در قبال سوریه انتقاد کرده و گفته بود که ایالات متحده باید اهداف خود را در قبال دولت دمشق توضیح دهد.

یکی از مقام‌های وزارت دفاع آمریکا با تایید ارسال این یادداشت از جانب چاک هاگل به کاخ سفید گفت، این یادداشت چند روز قبل به دفتر سوزان رایس، مشاور امنیت ملی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا ارسال شده است.

این در حالی است که جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که موضع وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و کاخ سفید در قبال سوریه یکسان است و اختلافی وجود ندارد.

هاگل در سخنانش هشدار داد، سیاست آمریکا در قبال سوریه در معرض خطر است و علت آن پیچیده بودن موضع ایالات متحده در قبال بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه است. رئیس پنتاگون گفت، دولت اوباما در ابتدای امر بر شکست گروه داعش در عراق تمرکز کرده و حملات هوایی تحت رهبری واشنگتن در سوریه را به عنوان راهی برای مخدوش کردن و از میان برداشتن خطوط تامین تجهیزات برای این گروه تروریستی توصیف می‌کند.

وی ادامه داد: واشنگتن همچنین تصمیم دارد تا گروهی 5000 نفره از مخالفان میانه‌رو سوری را مسلح کند و آموزش دهد اما این مسئله را تایید نکرده که به نیروهای دولتی اسد که تهدیدی برای این مخالفان میانه رو است، حمله می‌کند یا خیر.

در واکنش به سخنان رئیس پنتاگون، جاش ارنست تاکید کرد: استراتژی آمریکا علیه داعش در عراق و سوریه در دست تکمیل است. ما همچنین این مساله را تکذیب می‌کنیم که هدف واشنگتن از تضعیف داعش، برکناری اسد از قدرت است. سیاستی که ما در برابر اسد در پیش گرفته‌ایم کاملا روشن است. ما بر این باوریم که وی مشروعیت خود را از دست داده است.

پس از افشای یادداشت هاگل، وی در این خصوص اظهارنظری نکرد اما در توضیح استراتژی آمریکا گفت که دولت اسد احتمالا از حملات هوایی آمریکا علیه داعش در سوریه نفع می‌برد.

پس از این سخنان جان کربی، سخنگوی پنتاگون وجود هرگونه اختلاف‌نظر میان مقام‌های وزارت دفاع و کاخ سفید را زیر سوال برد و گفت دو طرف لحظه به لحظه در حال بازنگری استراتژی هستند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =