ایسنا نوشت:

شورای امنیت سازمان ملل اعدام‌های گسترده شهروندان استان الانبار عراق را به دست تروریست‌های داعش به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، در بیانیه شورای امنیت سازمان ملل آمده است: این جرم همانند قتل‌عام دسته‌جمعی در استان تکریت عراق بار دیگر نشان دهنده خوی وحشی‌گری داعش است و به وضوح نشان می‌دهد که گروه‌های تروریستی در عراق تمام فرقه‌ها را هدف گرفته‌اند و آنها را در مقابل چشم سایر ساکنان شهر می‌کشند.

شورای امنیت در ادامه افزود: اعضای شورای امنیت سازمان ملل بار دیگر نگرانی عمیق خود را نسبت به وضعیت عراقی‌ها و اتباع سایر کشورها که در آنجا کشته شده، مورد تجاوز قرار گرفته و یا به دست داعش شکنجه شده‌اند، اعلام می‌کند. کشورهای عضو همچنین نگران مساله جذب کودک‌سربازان هستند.

شورای امنیت همچنین با درخواست از دولت عراق و جامعه بین‌الملل برای مجازات عاملان این کشتارها از آنها درخواست کرد تا وارد عمل شده و اقدام قاطعی انجام دهند.

این بیانیه افزود: داعش را باید ریشه‌کن کرد و باید به تنفر، قتل‌عام و خشونت این گروه تروریستی پایان داد. شورای امنیت همچنین قتل‌عام نظام‌مند اقلیت‌های مذهبی از جمله ایزدی‌ها و مسیحیان را محکوم می‌کند و حمله به غیرنظامیان را غیر قابل قبول می‌داند و آنرا جنایت علیه بشریت در نظر می‌گیرد و عاملان آن باید پاسخگو باشند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =