وضعیت ارزش ثروت جهانی در یکسال گذشته/ بیشترین نرخ رشد ثروت متعلق به کجا است؟

در یک سال اخیر یعنی انتهای نیمه اول سال 2013 میلادی تا انتهای نیمه اول سال 2014 میلادی ارزش ثروت جهانی 20.1 هزار میلیارد دلار افزایش یافته است.

گزارش «ثروت جهانی» کردیت سوئیس در برگیرنده اطلاعات جامعی د مورد ثروت خانوارهای جهانی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در این گزارش روندهای ثروت در کشورهای جهان، از کف هرم ثروت تا روندهای ثروت افرادی با بیشترین میزان ثروت خالص سنجیده و تجزیه ‌و تحلیل شده است. طبق گزارش ارائه‌شده توسط کردیت سوئیس ثروت در دنیا رشد کرده است و بیشترین نرخ رشد تجمع ثروت در دنیا در کشورهای آمریکای شمالی بوده است.

با وجود اینکه شرایط اقتصادی دنیا به دلیل رکودها و بحران‌های سال‌های اخیر همچنان پر‌چالش است، در یک سال اخیر یعنی انتهای نیمه اول سال 2013 میلادی تا انتهای نیمه اول سال 2014 میلادی ارزش ثروت جهانی 20.1 هزار میلیارد دلار افزایش یافته است. در این بازه زمانی نرخ رشد ارزش ثروت جهانی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن برابر با 8.3درصد گزارش‌ شده است و ارزش ثروت جهان در انتهای نیمه اول سال 2014 میلادی برابر با 263 هزار میلیارد دلار برآورد شده است که بیشتر از دو برابر ارزش ثروت دنیا در سال 2000 میلادی بود. در سال 2000 میلادی ارزش ثروت در دنیا برابر با 117 هزار میلیارد دلار برآورد شده بود.

طبق این گزارش بیشترین نرخ رشد ثروت در دوره مورد مطالعه به آمریکای شمالی تعلق داشت و در این سال ارزش ثروت در آمریکای شمالی 11.4درصد رشد کرد. هم‌اکنون 91 هزار میلیارد دلار از کل ثروت دنیا در آمریکای شمالی است که 34.7 درصد از کل ثروت جهانی است. اروپا بعد از آمریکا بیشترین سهم از ثروت دنیا را در خود جای داده بود. در سال گذشته ارزش ثروت در اروپا برابر با  85.2هزار میلیارد دلار بود و نسبت به سال قبل از آن 10.6درصد رشد داشت. در هر دو منطقه، بازارهای سرمایه اصلی‌ترین عامل و منبع رشد ثروت بودند و تجمع سرمایه در بازار سهام در بازه یک‌ساله مورد مطالعه 22.6 درصد رشد کرد ولی نرخ رشد تجمع سرمایه در بازار سهام در کشورهای آمریکا و فرانسه و کانادا بالغ بر 30 درصد بوده است.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۰
    12 0
    جالبه چین با اون رشد اقتصاد غول پیکرش نتوانسته ثروت رو از اروپا و امریکا خارج کنه
    • فرهاد A1 ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
      11 1
      چون چین داره کارگری قدرت های دنیا رو میکنه، نه که خودش مولد علم و ثروت باشه شنیدین مثلا بگن در چین فلان چیز اختراع یا کشف شد یا تحقیقات داره انجام میشه؟