میزان نوشت:

رییس اتحادیه خرازان با بیان اینکه اکثر داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌ها، لوازم آرایشی و بهداشتی و عطریات تقلبی می‌فروشند، گفت: گزارش بازرسان اتحادیه در بازرسی بسیاری از داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌ها حاکی از تقبلی بودن محصولات لوازم آرایشی و عطریات در این اماکن است.

سید حسین دکمه‌چی با بیان اینکه در بازار لوازم آرایشی و عطریات مشکل چندانی وجود ندارد، گفت: مشکل عمده در این بازار، داروخانه‌ها و سوپرمارکت‌ها هستند که متاسفانه اکثرا لوازم آرایش و عطریات تقلبی و غیر اصل می‌فروشند.

او گفت: در این خصوص وزارت صنعت و بهداشت اقداماتی داشته و همچنان پیگیر و مانع جلوگیری از فروش اجناس تقلبی و قاچاق هستیم.

او با بیان اینکه البته تا حدودی بازار قاچاق لوازم بهداشتی و آرایشی کاهش یافته است گفت: اکثر این اجناس از بانه، کیش، قشم، چابهار به وسیله کارت سبز قاچاق می‌شود.

به گفته دکمه چی واردات لوازم بهداشتی و آرایشی با کارت سبز از کیش و قشم و چابهار متاسفانه به راحتی صورت می‌گیرد و مشخص نمی‌شود تقلبی یا اصل است. لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق از بانه، مریوان، کیش، قشم و چابهار وارد شده و یا اینکه اجناس تقلبی با برند اصلی تولید و وارد بازار می شود و در این خصوص وزرات صنعت وبهداشت در حال رسیدگی هستند.

او همچنین گفت: به تازگی فروش عطریات با نام اصل و برندهای معروف توسط دست فروشان افزایش یافته که تماما تقلبی است، و متاسفانه شهرداری یا اماکن اقدام چندانی ندشته است.

او با بیان اینکه برخی مراکز که اجناس تقلبی را با قیمت‌های اصل می‌فروشند، گفت: از مغازه‌هایی که پروانه دارند اگر مشکی پیش آمد با گرفتن فاکتور و ارائه ان به اتحادیه به تعزیرات ارجاع می‌دهیم.


رییس اتحادیه خرازان در خصوص قیمت لوازم آرایش و بهداشتی گفت: قیمت لوازم آرایش و بهداشتی افزایش چندانی نداشته اما با توجه به اینکه قیمت این محصولات بر اساس نرخ دلار محاسبه می شود و این محصولات سهمیه ارز مرجع ندارند و مطابق ارز آزاد محاسبه می‌شوند، با افزایش ارز قیمت این لوازم هم افزایش می‌یابد.

به گفته وی محصولات وارداتی با قیمتهای معین که اتحادیه معین می‌شود.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    4 8
    پس لابد فكر كردين تو ايران اورجينال اين عطرها فروخته ميشه؟ تو ايران چيزي به نام اورجينال و اصل از برندهاي معتبر وجود نداره
  • بینام A1 ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    0 5
    من یک کرم ضد افتاب بسیار معروف را در گچین با قیمت ده هزارتومان خریدم ، همان کرم در بندرعباس 20 تومن و در تهران بین 50 تا هفتاد تومن بود... این کرم در هر سه نقطه یک شکل و یک نوع بسته بندی داشت و هیچ فرقی نداشتند و نکته مهم اینه که هر سه تقلبی بودند و با عنوان اصل به ملت فروخته می شوند.
  • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    3 1
    دستفروشان قبول ، اما داروخانه یک واحد صنفی زیر نظر وزارت بهداشت و چندین نهاد دیگر است . چرا باید در چنین مکانی جنس تقلبی به فروش برسد؟البته خودم جوابش رو میدونم نمیخواد بقیه بگند جوابش میشه "چون اینجا ایران است ".فقط میخوام به اون مسئولین دائم الپست که هر روز هر روز شعار های رنگ و وارنگ استکبار ستیزانه سر میدهند بگویم مملکت داری این نیست هر روز شعارهای استکبار ستیزانه سر دهی ،در هر معضل و مشکلی در کشور پای غرب و امریکا و اسرائیل رو وسط بکشی،مهمترین دغدغه ات حجاب بانوان باشد،از همه مظاهر پیشرفت فقط اخذ وجوهات مختلف از مردم رو باب کنید و ... مملکت داری یعنی وقتی صدها باید و نباید را به مردم تحمیل میکنید علاوه بر حفاظت از جان و مال ناموس مردم نتیجه ای واقعی از پیشرفت را به واقع نشان مردم دهید.
  • سعید IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    7 1
    داروخانه ها؟؟؟ مگه شما مجوز بازرسی از داروخانه ها رو داری؟؟؟ داروخانه فقط از طرف معاونت غذا وداروی وزارت بهداشت ماهانه چند بار بازرسی میشن و احتمال تقلبی بودن کم هست هر چند صفر نیست.در ضمن مقایسه داروخانه با سوپر مارکت و خرازی اصلا صحیح نیست. فرافکنی بس است دیگر
  • بی نام A1 ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    4 8
    جالبه واقعا.خود عطر فروشیا مشکلی ندارن .اونوقت داروخونه ها که به شدت تحت نظارت وزارت بهداشتن قلابی میفروشندروغ ازین واضح تر