جگوار XE خودروی دلربا و نفس‌گیری است که با هدف تغییر استانداردهای کلاس سدان‌های سایز متوسط ساخته شده و انصافا هم به خوبی از عهده آن برآمده است.

سولماز گرئی: جگوار XEطی یک مراسم پرزرق و برق و با حضور ستاره‌های سرشناس در لندن رونمایی شد. در طراحی و ساخت این خودروی دیفرانسیل عقب راحتی و امنیت راننده مورد توجه ویژه قرار گرفته است. مدل کاملا جدید XE با بهره‌گیری از ساختار سبک وزن و ارتقا یافته، طراحی خیره‌کننده و کارآمد، فضای داخلی لوکس و همچنین سواری و هندلینگ فوق العاده برای این به وجود آمده تا مفهوم سدان‌های اسپرت را تغییر بدهد. این زیبای دلربا که مجهزترین نمونه از آن مدل S نام خواهد داشت در سال 2015 / 1394 به بازار می‌آید و رونمایی کامل از آن در موتورشوی پاریس انجام می‌شود.

مدل XE S یک موتور بنزینی 3 لیتری، 6 سیلندر و V شکل، مجهز به سوپرشارژر دارد که 340 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. موتور نیرومند S به جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک جفت می‌شود. این موتور در جگوار اف تایپ نیز به کار گرفته شده است. با استفاده از آن شتاب‌گیری صفرتاصد کیلومتر بر ساعت XE 4.9 ثانیه طول می‌کشد در حالی که حداکثر سرعت آن به طور الکترونیکی به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

علاوه بر این، علاقه‌مندان به موتورهای دیزلی نیز می‌توانند موتور چهار سیلندر 2 لیتری با قدرت 161 اسب بخار و گشتاور 380 نیوتن متر را انتخاب کنند. این موتور در هر کیلومتر تنها 99 گرم دیاکسیدکربن تولید می‌کند و در هر صد کیلومتر تنها 3.76 لیتر سوخت مصرف می‌کند. نمونه‌های قدرتمندتر موتور دیزلی 2 لیتری نیز موجود خواهد بود. در صورت تمایل به استفاده از موتورهای بنزینی می‌توانید گزینه موتور 2 لیتری مجهز به توربوشارژر را هم انتخاب کنید؛ اما اگر سرتان برای قدرت بیشتر درد می‌کند همان موتور 3 لیتری بهترین چیزی است که کمپانی در چنته دارد.

جگوار به عنوان تولیدکننده پیشرو خودروهای آلومینیومی موفق شده چنان ساختار سبک و در عین حال مستحکمی برای XE به وجود بیاورد که تا امروز در این کلاس دیده نشده بود. ساختار نوآورانه XE تعادل بی‌سابقه‌ای در آن پدید آورده و چابکی چشم‌گیری به آن بخشیده است. این سطح از کیفیت عملکرد پیش‌تر تنها در مدل‌های کلاس‌های بالاتر به چشم می‌خورد. ساختار جدید جگوار- لندرور استانداردهای بخش سدان‌های سایز متوسط را تغییر می‌دهد. فاصله دو محور جلو و عقب بیشتر شده و صندلی‌ها پایین‌تر کشیده شده‌اند. در نتیجه این امر تناسب بی‌نظیری به وجود آمده و XE از ظاهری کارآمدتر و کوپه مانند برخوردار شده است. مصرف سوخت هم پائین‌تر آمده که ضریب درگ (مقاومت هوا) 0.26 یکی از دلایل اصلی آن است. بعید نیست XE بتواند با ظاهر جدید خود دل از خریداران بی.ام.و سری 3، آئودی A4 و مرسدس کلاس C برباید. ورودی‌های هوای بزرگ در جلو، دریچه‌های کروم در طرفین و اسپویلر عقب ظریف S XE از پتانسیل بالای آن برای تولید 340 اسب بخار قدرت و 450 نیوتن متر گشتاور خبر می‌دهند.

کابین با امکانات متعدد و فضایی بیشتر از حد انتظار به استقبال سرنشینان می‌آید. کیفیت در کوچک‌ترین جزئیات نمایان است. هم چنین ترکیب هوشمندانه مدرنیته و مهارت‌های کلاسیک جگوار کابین XE را به چیزی بی‌مانند در این کلاس تبدیل کرده است. یک سیستم 8 اینچی InControl برای نخستین بار در این مدل به کار گرفته می‌شود. همچنین می‌توانید از گزینه سفارشی LED سیستم نمایش اطلاعات روی شیشه جلو بهره مند شوید. یک دوربین استریو برای کنترل خودکار ترمز در شهر، هشدار خروج از لاین و تشخیص تابلوهای جاده از امکانات ایمنی این مدل به حساب می‌آیند. کروز کنترل تطبیقی و نظارت بر نقطه کور از ویژگی‌های سفارشی هستند.

جگوار هنوز قیمت این خودرو را اعلام نکرده ولی شایعاتی مبنی بر هزینه 40هزار یورویی (معادل 50600 دلار) این خودرو مطرح شده است.

5353

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    9 0
    یعنی 150 میلیون تومان آنوقت ما ......
  • مازنی A1 ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    11 0
    ساختار شکن ؟ من که ساختار که ساختار شکنی ای در ظاهرش نمی بینم جز اینکه چهرۀ گیرای جگوار در حد ماشین های آمریکایی یا کره ای شده خصوصاً از پشت و از روح جگوار در این ماشین اثری نیست. البتّه تمام اینها که گفتم در رابطه با ظاهر این ماشین‌ه که حتّی داشبوردش هم دیگه زیبایی باشکوه داشبردهای یک ماشین اینگیلیسی رو نداره
  • بدون نام ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    4 0
    خيلي قشنگه
  • هادي IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    20 0
    تنها شباهت اين خودرو با خودرو هاي داخلي ، هر دو رو زمين راه ميرن
  • بی نام A1 ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۵
    13 7
    آخه شما که متخصص خودرو نیستید چرا سعی میکنید جو بدید ؟ این خودرو چه تغییری تو کانسپت سدان اسپرت ایجاد کرده ؟ سری ۵ بی ام و ، آیودی آ ۶ قبلا همه این تجهیزات و تغییرات رو داشتن ...جگوار هم برندی نیست که تو سدان های متوسط شگفتی ساز باشه...چاپ کن اینو برادر
  • بهنام A1 ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    15 0
    آنکه دندان دهد نان دهد؟ آنکه نفس دهد قفس دهد انکه زندگی دهد بندگی دهد خدایـــــــــا چرا سقف آرزوهای ما مثله سقف آسمان تو بلند نیست و بایـــــــــد کوتاه و کوتاهتر شود...
  • بی نام A1 ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    4 1
    دوسش دارم
  • علی A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    10 0
    چندان هم دلربا و ساختار شکن و این صفت هایی که به کار بردین ن نکنه از روی علاقه شدید خودتون باشه؟؟؟ بیشتر به میتسوبیشی لنسر شیبه شده
  • رضا IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    15 0
    پراید ایکس ای . هیولای ساختار شکن با 70 اسب بخار و ترمز و فرمان هیدرولیک و کولر . و کمربند ایمنی دستمال کاغذی رایگان هم دارد . وانت آن هم موجود است و هیولای دیگری است .
  • بی نام A1 ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    3 0
    آقا این عکس و مطلب نزار الان ایران خودرو جو گیر میشه قیمت ماشینهاشو گرون میکنه
  • بی نام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 2
    فقط اینفینیتی کیو 80