ایسنا نوشت:

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری تهران گفت: وزیر صنعت و معدن در نامه‌ای به قالیباف، در تاریخ سی‌ام شهریورماه خواستار ساماندهی عرضه میوه و تره‌بار شد.

ترکی در هفتمین جلسه تنظیم بازار که امروز در استانداری تهران برگزار شد، گفت: از شهردار تهران درخواست کرده‌ایم که به منظور ساماندهی عرضه میوه و تره‌بار هفت مورد را پیگیری کند که از جمله آنها به ساماندهی غرفه‌داران و حجره‌داران و جلوگیری از عرضه هرگونه میوه و تره‌بار در اطراف میدان اصلی می‌توان اشاره کرد.

او نصب تابلوی هوشمند نرخ روزانه میوه و تره‌بار در میادین میوه و تره‌بار از دیگر مواردی ذکر کرد که شهرداری تهران باید آنها را انجام دهد.

در ادامه این نشست، صادقی رییس سازمان صنعت و معدن استان تهران نیز گفت: لازم است در زمینه برخورد با متخلفان و گرانفروشان مستندسازی کنیم و گره کارها را در اجرا باز کنیم.

قرار است هفته آینده قائم وزیر صنعت، معدن و تجارت به وزیر درباره وضعیت ساماندهی قیمت میوه و تره‌بار گزارش دهد.

در ادامه این مراسم، علی کوهستانی رییس اداره تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی نیز اظهار کرد: از دوازدهم تا 26 شهریورماه به صورت روزانه نسبت به کسب قیمت اقدام کرده‌ایم. پیش از آغاز طرح نیز فرمتی تهیه و تلاش کرده‌ایم که قیمت روزانه در اختیار حجره‌ها قرارداده شود. علاوه بر آن از میان حجره‌داران افراد معتمد را شناسایی کردیم و همراه آنان به کشف قیمت پرداختیم و ما در هفته دو روز به کشف قیمت می‌پردازیم.

او پیشنهاد کرد که با نواحی بسیج جلساتی برگزار شود و افراد معتمد نیز در این کار مشارکت داشته باشند.

رییس اداره تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تلاش برای ساماندهی وضعیت واردکنندگان اظهار کرد: تلاش کردیم با واردکنندگان موز جلسه بگذاریم ولی تنها یک واردکننده حاضر به شرکت در جلسه شد، از این به بعد صدور مجوز واردات میوه منوط به تحویل ارائه مدارک لازم است.

در ادامه این نشست، محمد محمدی رییس تعزیرات استان تهران اظهار کرد: با تمام اقدامات انجام شده مردم در سطح شهر احساس نمی‌کنند که به قیمت‌ها نظارت می‌شود.

او با بیان اینکه اتحاد نامیمونی بین خلافکاران بارفروش و خرده‌فروش وجود دارد، گفت: انتظار داریم رییس اتحادیه‌ها با خلافکاران برخورد کنند و به ما گزارش بدهند.

رییس تعزیرات استان تهران گفت: گرانفروشی به نام نظام تمام می‌شود و یک لکه ننگ است که باید پاک شود و در این زمینه همه باید تلاش کنیم. این در حالی است که بسیاری از افرادی که در میدان میوه هستند، بارفروش نیستند و به اسم بارفروش فعالیت می‌کنند.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    3 2
    بابا این قالیباف بدبخت رو اینقدر اذیت نکنید. مغزش گنجایش این چیزا رو نداره بیچاره. اما زبون بسته خیلی پول هم دوست داره. یکی کمکش کنه تو رو خدا
  • بی نام A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    2 1
    کاش برای همه احتیاجات مردم این کار انجام میشد و نظارت دقیقی صورت میگرفت. مثلا صنف ابزار و یراق چنان کلاهی سر مردم میگذارد که نگو و نپرس. با استعلام قیمت برخی اجناس از بازار و مغازه های سطح شهر این تفاوت قیمت مشخص میشود.
  • بی نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 2
    اينم يه تابلو قيمت آقاي قاليباف نميخوا شفاف بشه والا اين از سال 89 فعال اره كار ميكنه