در این پیام آمده است دانشگاه مناسب ترین مکان برای نقادی، آگاه سازی و آزاد اندیشی است و دانشجویان باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کنند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، «سید حسن هاشمی» وزیر بهداشت، در بخشی از پیام خود، خطاب به دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی  به مناسبت آغاز سال تحصیلی گفت: «همه شما باید برای رسیدن به افق های پیشرو برنامه داشته باشید. اجازه ندهید حوادث کوچک و بزرگ مسیر شما را تعیین کنند.»

متن کامل پیام به شرح زیر است:

  

هوالحکیم

دانشگاه خانه همه ماست؛ خانه ای که هیچ گاه فراموشش نمی کنیم. نه گذر زمان و نه هیچ حادثه ای یاد این مکان و خاطرات سال های تحصیل در آن را از ذهن و دل و جان ما پاک نخواهد کرد.

بسیاری از شما این فضای تازه را برای نخستین بار تجربه می کنید؛ قدر این فرصت را مانند همه فرصت های دیگر زندگی بدانید و آن چنان که شایسته است از آن بهره بگیرید.

از همین امروز بیاموزید و به خاطر بسپارید که دانشجو باید صاحب اندیشه باشد؛ در دانشگاه آن که سخن علمی و بر اساس تفکر، تعقل و استدلال بر زبان می راند، صاحب رأی شناخته می شود.

همه شما باید برای رسیدن به افق های پیشرو برنامه داشته باشید. اجازه ندهید حوادث کوچک و بزرگ مسیر شما را تعیین کنند. بیندیشید و راهتان را انتخاب کنید.

از همین امروز بیاموزید دریای دانش کرانه ای ندارد؛ با قوت و قدرت پیش روید و تا توان دارید بر علم خویش بی افزایید. در جهان امروز، جوامعی پیشتاز خواهند بود که سرمایه انسانی شان به زیور دانش آراسته باشد. امروز آنها قدرتمندتر هستند که داناترند. هیاهو و جنجال به تندبادی می ماند که دقایقی خودنمایی می کند اما محکوم به فرو نشستن است؛ خورشید علم و اندیشه اما غروب ندارد. همیشه در آسمان انسانیت می ماند؛ می درخشد و انسان ها در گرمای جانفزایش به حیات خویش ادامه می دهند.

دانشگاه آغازی است برای این گونه اندیشیدن؛ چنین عمل کردن و رسیدن به سرزمین هماره روشن دانش و اندیشه.

دانشگاه مناسب ترین مکان برای نقادی، آگاه سازی و آزاد اندیشی است. دانشگاه باید شهروندانی با قدرت تحلیل، متخصص و متعهد به دین، آیین و آب و خاک تربیت کند. جوانانی که عشق شان خدمت به مردم این مرز و بوم و ساختن کشوری مقتدر و سربلند باشد.

ایران عزیز متعلق به همه ما است؛ همه ما وظیفه داریم در سایه همدلی و خرد جمعی برای آبادانی آن تلاش کنیم. 

عزیزانم! پای در راهی نه چندان آسان گذاشته اید؛ اما به عنوان برادری بزرگتر از من بپذیرید که التیام درد بیماران و نشاندن لبخند بر چهره دردمندان، تمام سختی های مسیر را از ذهن تان می زداید.

آینده این کشور به شما سپرده شده و با دستان شما ساخته می شود؛ این نعمت را قدر بدانید و با خدای بزرگ عهد ببندید، پاسدار میراث بزرگ مردان و شیر زنانی باشید که جان خود را در راه سربلندی اسلام عزیز و آب و خاک میهن خویش فدا کردند. با این مردم دوست داشتنی پیمان ببندید که با تمام توان برای خدمت به ایشان تلاش کنید.

راه هموار نیست اما اراده و توان شما بلندتر از تمام موانع پیش رو است. با توکل بر پروردگار و ایمان به هوش و استعداد و پشتکار خویش، پیش روید و قله های رفیع دانش را یکی پس از دیگری فتح کنید.

امیدوارم سال تحصیلی 94 - 93 برای همه شما سرشار از موفقیت، سربلندی و سلامت باشد.

                                                                                                             دکتر سید حسن هاشمی

                                                                                                          وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

45236

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =