تسنیم نوشت:

رئیس انجمن جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن نسبت به شیوع تومور «بینی» بر اثر مصرف فست فودها و افزایش سرطان «زبان» به دلیل استعمال قلیان هشدار داد.

محمد تقی خرسندی شایعترین بیماری‌های گوش و حلق و بینی را انواع تومورها عنوان کرد و گفت: تومورهای سر و گردن، حنجره، ‌غدد لنفاوی از شایع‌ترین بیماری‌های گوش و حلق و بینی است که در چند سال اخیر دلیل عمده مراجعه مردم به مراکز تخصصی پایتخت و سایر مراکز استان‌های کشور است که به صورت روزافزونی در حال افزایش است.
رئیس انجمن جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن رعایت نکردن بهداشت،‌ غفلت افراد در خصوص راه‌های پیشگیری از عفونت و درمان‌های نامناسب را از مهمترین دلایل ایجاد عفونت‌های گوش و حلق و بینی عنوان کرد.
خرسندی گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر با وجود کنترل و درمان‌های بجا و مناسب در سراسر کشور،‌ کمتر فردی مبتلا به این عمل و متعاقباً عمل جراحی شده است.
رئیس انجمن جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن با تأکید بر گسترش شهری شدن و به همان نسبت افزایش بیماری‌های سرطانی گفت: متأسفانه روز به روز شاهد گسترش مصرف مواد سرطان‌زا از قبیل فست‌فودها و مواد نگهدارنده به غذاها هستیم.
او با ابراز تأسف از تمایل بیش از حد جوانان به کشیدن قلیان و سیگار و مُد شدن آن در سبک زندگی گفت: این امر باعث شده است تا سرطان‌های ناشی از این نوع دخانیات از جمله حنجره، دهان و زبان بیش از سایر انواع سرطان شایع باشد.
رئیس انجمن جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن گفت: تومورها شایع‌ترین بیماری‌های گوش و حلق و بینی هستند و مصرف فست فودها و مواد افزودنی شیوع این بیماریها را در کشور افزایش داده است.

 

17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =