رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت تاکید کرد: صنایع لبنی از اول مهر ماه حق استفاده از چربی گیاهی را ندارند و باید نسبت به اصلاح پروانه های خود مبادرت نمایند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکیدکتر رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو با اعلام این مطلب افزود: متاسفانه ذائقه مردم به چربی، شیرینی و شوری عادت کرده و صنایع تولیدی مواد غذايي نیز به جای ایجاد تنوع در تولیدات خود به سمت مصرف زیاد چربی که ذائقه مردم آن را می پسندند، رفته اند.

 دیناروند اظهارات مطرح شده مبنی بر جایگزینی چربی حیوانی به جای روغن گیاهی پالم را نادرست خواند و گفت: منظور از چربی، همان چربی شیر است که از آن کره، خامه و دیگر محصولات لبنی تهیه می‌شود.

رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: وقتی قرار است چربی گیاهی از لبنیات پرچرب حذف شود به معنای آن است که چربی طبیعی شیر جایگزین می‌شود. این مساله به صنعت لبنیات ابلاغ شده و از اول مهرماه نیز اجرایی می‌شود.

وی همچنین گفت: مطرح شدن افزایش میزان مصرف روغن پالم در کشور، منجر به کاهش 300 هزار تنی واردات این روغن در کشور شد و همچنین کاربرد چربی گیاهی در شیر و لبنیات به طور کلی حذف گردید..

رییس سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه با بازرسی های مستمر از صنایع لبنی، وضعیت کنونی نسبت به 6 هفته قبل بسیار بهتر شده تاكيد كرد، مسئله امنیت غذایی مردم به هیچ وجه از دید متولیان سلامت مسکوت نخواهد ماند و بازرسی ها همچنان و با جدیت ادامه خواهد داشت.

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
    2 0
    درباره خود روغن نباتی چی؟ روغن مصرفی در شیرینی پزی ها و صنایع چی؟ در مورد نانهای سنتی چی؟در مورد سبزی های آلوده به فلزات سنگین چی؟