۰ نفر
۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۵

ایسنا نوشت:

میتسوبیشی موتور امسال ساخت خودرو در آمریکا را متوقف می‌کند و اگر خریداری برای کارخانه اش در ایلینویز پیدا نشود، آن را تعطیل خواهد کرد.

این خودروساز ژاپنی در بیانیه ای اعلام کرد تولید اوت‌لندر اسپورت را که تنها مدل این شرکت است در کارخانه بلومینگتون نورمال تا پایان نوامبر متوقف می‌کند. مدل آینده این شاسی بلند از اوکازاکی ژاپن به آمریکای شمالی صادر خواهد شد.

اقدام میتسوبیشی بدنبال خروج سوزوکی موتور از بازار خودروی آمریکا در سال 2012 صورت می‌گیرد. با وجود اینکه بازار خودروی آمریکا رو به بهبودی است اما برای خودروسازان ژاپنی کوچکتر دریافت سفارش کافی برای اقتصادی بودن فعالیت کارخانه‌هایشان دشوار شده است.

ضعیف شدن ارزش ین هم تولید در ژاپن برای صادرات را مقرون به صرفه کرده است با اینهمه تتسورو آیکاوا، رئیس میتسوبیشی اظهار کرد که نرخ مبادله ارزی تاثیری در این تصمیم نداشته است.

تولید در این کارخانه آمریکایی در سال 1988 به شکل جوینت ونچر با شرکت کرایسلر آغاز ضشد اما به دلیل بحران اقتصادی و پایان تامین کرایسلر، از 222 هزار دستگاه در سال 2000 به 18 هزار و 500 دستگاه در سال 2009 کاهش یافت. افت تقاضا در روسیه از سال گذشته، به تولید این کارخانه که برای صادرات خودرو تولید می‌کند، ضربه زده است.

رئیس میتسوبیشی خاطرنشان کرد تعطیلی این کارخانه تاثیر بزرگی بر هدف فروش میان مدت در بازار آمریکا نخواهد داشت و اگر برای کارخانه ایلینویز خریداری پیدا نشود، این شرکت اقدامات لازم را برای حل مسئله بازنشستگی کارمندانش انجام خواهد داد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، میتسوبیشی به تولید در آسیای جنوب شرقی، ژاپن و روسیه متمرکز خواهد شد.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شوش IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    0 0
    بگویید بیاییند اینجا فرش قرمز با اقتصاد بلبشو .