ایسنا نوشت:

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: موافق طرح استانی شدن انتخابات هستم چرا که بسیاری از مشکلات امروز ما در مجلس ناشی از بخشی نگری و نگاه منطقه‌ای است.

محمد اسماعیل سعیدی در نشست خبری در دفتر خبرگزاری ایسنا منطقه آذربایجان شرقی درجمع خبرنگاران گفت: تفکر حاکم بر نمایندگان مجلس باید با جهت گیری ملی باشد بعد از انتخابات باید ملی بیندیشند و در عین حال غفلت از حوزه انتخابیه نیز مورد قبول هیچ کس نخواهد بود.

او تلاش نمایندگان برای تعریف ردیف‌های بودجه‌های خاص را از معایب حوزه‌بندی انتخابات به شکل منطقه‌ای و شهری دانست و گفت: احساس می‌کنم بخشی از مشکلاتی را که در خصوص بودجه و نحوه اجرایی کردن آن روبرو هستیم عدم نگاه ملی و عدم توجه به جهت گیری‌های کلان کشوری است. استانی شدن انتخابات حرکت به سمت نخبه‌گرایی را نیز تسهیل خواهد کرد و باعث خواهد شد تا با کاهش اختلافات محلی افراد نخبه و تاثیرگذار وارد مجلس شوند.

سعیدی تعیین وضعیت اقلیت‌های مذهبی در انتخابات را از ضروریات استانی شدن انتخابات عنوان کرد و گفت: برخی از مشکلات قانون بر اثر تبصره‌هایی است که مدام بر قوانین اضافه می‌شود و در خصوص استانی شدن انتخابات نیز ضروری است وضعیت نحوه حضور نمایندگان اقلیت‌های مذهبی به روشنی در قانون تبیین شود.

او ادامه داد: افزایش هزینه‌های انتخاباتی نیز از معایب دیگر این طرح است که باید راه و کار‌های منسجم و برنامه ریزی شده‌ای برای کاهش این هزینه‌ها ارائه شود چرا که هزینه کردهای سنگین انتخاباتی در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و نباید افکار تحت تاثیر مسائل تبلیغاتی قرار گیرد.

سعیدی گفت: به نظر می‌رسد تعداد موافقان طرح استانی شدن انتخابات مجلس بیشتر از 160 نفر باشد.

 

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 393440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =