«شراب تلخ» بعد از «شراب سرخ» در راه است

محسن رشید از آماده‌سازی دو کتاب جدید با موضوع ائمه و امامت خبر داد که یکی از این دو کتاب، مقتل از زاویه دید شهید مطهری و دیگری مجموعه‌شعری با عنوان «شراب تلخ» است.

محسن رشید، شاعر و محقق ادبیات عاشورایی در گفتگو با مهر، درباره آثار جدید خود گفت: مشغول تحقیقات و کارهای زیادی هستم ولی هر زمان که فرصت پیدا می‌کنم، روی ۲ اثر کار می‌کنم. یکی از این دو، مقتل از زاویه دید شهید مطهری است.

وی افزود: کاری که می‌کنم این است که به نوشته‌ها و سخنرانی‌های شهید مطهری مراجعه کرده و مشغول استخراج هستم. او نگاه دقیقی داشت و سخنان و مواضعش قابل اطمینان است. به همین دلیل به سراغ او و آثارش رفتم. وقتی روضه هم می‌خواند، مطالب قابل اتکا و محکمی را بیان می‌کرد. من از مطالب و بیاناتش درباره حضرت قاسم، امام حسین و اصحاب، حضرت عباس، حضرت علی‌اکبر و... یادداشت‌ و فیش‌برداری می‌کنم و آن‌ها را جانمایی می‌کنم.

این پژوهشگر عاشورا در ادامه گفت: کار دیگری که گاهی اوقات به آن می‌پردازم، مجموعه‌شعری به نام «شراب تلخ» است. محرم امسال، انتشارات ذکر مجموعه‌شعر «شراب سرخ» را درباره امام حسین(ع)، شهدای کربلا و امام سجاد(ع) به چاپ رساند که «شراب تلخ» در امتداد آن قرار می‌گیرد. شعرهای این مجموعه، درباره ۱۴ معصوم به غیر از امام حسین و امام سجاد است. یعنی «شراب تلخ» درباره ۱۲ معصوم است نه ۱۴ معصوم.

رشید گفت: در حال حاضر مطالعات و پژوهش‌های مختلف اجازه نمی‌دهد به طور متمرکز به این دو اثر بپردازم ولی هرزمان که وقت کنم، کار روی آن‌ها را ادامه می‌دهم تا به ثمر برسند.
6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =