نهمین دور گفت‌وگوهای دینی با حضور اندیشمندان مسلمان و مسیحی در ایران

نهمین دور گفت‌وگوی دینی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شورای پاپی گفتگوی ادیان واتیکان با عنوان «‌گفت‌وگوی سازنده‌ مسلمانان و مسیحیان برای مصلحت جامعه» 4 و 5 آذر برگزار می شود.

به گزارش خبرآنلاین، نهمين دور گفت‌وگوي ديني مركز گفت‌وگوي اديان و تمدن‌هاي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي با شوراي پاپي گفت و گوي اديان واتيكان، به رياست ابوذر ابراهيمي‌ تركمان، رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و كاردينال ژان لويي توران، مشاور ‌عالي و مسئول گفت‌وگوي ديني پاپ فرانسيس رهبر كليساي جهاني كاتوليك، برگزار می شود.

آيت‌الله امامي‌كاشاني، غلامعلي حدادعادل، حجت‌الاسلام والمسلمين علي يونسي، سيد مصطفي محقق داماد، حجت‌الاسلام علي‌اكبر رشاد، حجت‌الاسلام والمسلمين خسروپناه، حجت‌الاسلام والمسلمين احمدي، عماد افروغ، علي‌محمد حلمي، پدر "آيوزو گواكست"، دبير شوراي پاپي گفت‌وگوي اديان واتيكان، "مونسينيور خالد عكاشه"، رييس بخش اسلام شوراي پاپي، اسقف اعظم "رمزي گرمو"، اسقف اعظم "كاراكهايان"، "ميشل زانزوچي"، پدر "لئلور"، "مجدي ديات"، اسقف اعظم "لئو بوكاردي"، سفير واتيكان در تهران و خواهر روحاني "نورا ايسوئو" مهمانان حاضر در مراسم افتتاحیه این دور از گفت و گو ها در عصر روز سه شنبه، 4 آذر خواهند بود.

نشست های این برنامه چهارشنبه 5 آذر در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می شود و انديشمندان مسيحي و مسلمان، مقالات خود را درباره‌ موضوعات «معنويت؛ ماهيت، نقش و شيوه‌ها اشاعه‌ آن»، «ارزش‌هاي ديني پاسخي به افراط‌گري و خشونت» و «رسانه؛ نقش آن در گسترش فرهنگ گفت‌وگو» ارايه خواهند کرد.

اين دور از گفت‌وگوي ها در پي رويكرد اخير مقامات كليساي كاتوليك واتيكان نسبت به موضوعات اجتماعي، رفتارهاي خشونت‌آميز و افراط‌گرايي، تحت هدايت پاپ فرانسيس اول برنامه ريزي شده است. به ويژه آن كه امروزه موضع‌گیری روشن رهبران دینی علیه خشونت، به ویژه خشونت‌های صورت گرفته به نام دین، بيان‌گر اين است كه در حقیقت، مسلمانان و مسيحيان نیازمند و در انتظار شنیدن هدایت راستین از سوی رهبران دینی خود به ویژه در زمان‌های سخت هستند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =