سایت صدای اقتصاد نوشت: گزارش پژوهشکده پولی و بانکی که سفارش اتاق تهران انجام می شود نشان از رکود تولیدات صنعتی در شرکت های بورسی دارد.

پژوهشکده پولی و بانکی در بررسی اخیر خود که به سفارش اتاق بازرگانی، صنایعف معادن و کشاورزی تهران انجام داده، نرخ رشد تولیدات صنعتی در پاییز امسال را نسبت به پاییز سال گذشته منفی 24.8 درصد اعلام کرده است.

این گزارش که بر اساس اطلاعات شرکت های بورسی تهیه شده است نشان دهنده میزان تولید در صنایع بورسی است.

بر این اساس میزان تولیدات صنعتی در شرکت های بورسی که معمولا تصویری از سطح تولید صنعت در کشور را نشان می دهد، با کاهش 24.8 درصدی در فصل سوم سال مواجه شده است تا این شاخص برای سومین فصل متوالی منفی بوده باشد.

طبق این گزارش، نرخ رشد تولیدات صنعتی در نه ماهه سال ۹۴ نسبت به 9 ماهه سال 93 معادل منفی ۱۱ درصد است.

فروش واحدهای صنعتی نیز در ۹ ماهه سال ۹۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل، با کاهش۱۹ درصدی مواجه بوده است.

براساس گزارش پژوهشکده پولی و بانکی که به سفارش اتاق تهران انجام می شود، در فصل سوم سال جاری، تمامی بخش‌های صنعتی کشور به جز صنایع دارویی و غذایی با آمارهای منفی در تولید و فروش مواجه بوده اند.

همچنین در این گزارش به روند منفی واردات مواد اولیه و کالاهای واسطه ای طی سه فصل گذشته از سال جاری اشاره شده و پیش بینی شده است که در فصل چهارم سال نیز این روند ادامه پیدا کند. همین موضوع نشان می دهد که نمی توان انتظار مثبت شدن نرخ رشد تولیدات صنعتی در فصل زمستان بود.

متن کامل این گزارش بزودی در پایگاه اتاق تهران منتشر خواهد شد.

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =