ایسنا نوشت:

یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۴ با انتقاد از مطول شدن زمان بررسی جزئیات لایحه بودجه ۹۴ در مجلس، آن را ناشی از ضعف در برنامه ریزی از سوی هیات رییسه مجلس عنوان کرد و گفت که جلسات مجلس برای بررسی بودجه باید به صورت فشرده و حتی در سه شیفت برگزار شود.

غلامعلی جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: به نظر من مجلس و در راس آن هیات رییسه مقصر هستند، این روند خوبی نیست و برنامه‌ریزی هیات رییسه دچار مشکل بود به ویژه اینکه دولت بودجه را در وقت قانونی ارائه کرد و ما هم باید به نحوی عمل می‌کردیم که حداکثر تا پایان هفته اول اسفند بررسی بودجه به پایان می‌رسید و دولت برای تنظیم آیین‌نامه‌ها فرصت داشت تا سال جدید را با بودجه ابلاغی و آیین‌نامه‌های مربوطه آغاز کنیم.

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۴ با تاکید بر اینکه جلسات بررسی بودجه باید به صورت فشرده و حتی در سه شیفت کاری برگزار شود، گفت: در کمال تاسف می‌بینیم که به دلیل ضعف در برنامه‌ریزی هیات رییسه گاهی جلسات بررسی بودجه در یک نوبت برگزار می‌شود، من فکر می‌کنم چه بسا بهتر بود حالا که ما در جنگ اقتصادی و تحریم هستیم تعطیلی‌های مجلس لغو می شد و حتی نمایندگان در تعطیلات دهه فجر هم بررسی بودجه را در مجلس در دستور کار قرار می‌دادند.

وی اضافه کرد: با روند فعلی به نظر می‌رسد پیش از آغاز سال جدید فرصتی برای دولت باقی نمی‌ماند که آیین‌نامه‌ها را تدوین کند و صرفا بودجه ابلاغ خواهد شد در حالیکه سال گذشته که سال اول دولت یازدهم بود خیلی منظم‌تر عمل شد اما امسال نوعی بی‌نظمی در مجلس وجود دارد که برازنده مجلس نیست و من هیات رییسه را در آن مقصر می‌دانم.

محمدحسین فرهنگی عضو هیات رییسه مجلس نیز در همین رابطه به خبرنگار ایسنا ایسنا گفت: از نظر من بخشی از انتقادها وارد است مثلا سفرهای خارجی نمایندگان در این ایام باید به حداقل می‌رسید در حالیکه طبق روال انجام شده یا برای مرخصی‌ها باید تمهیداتی اندیشیده می‌شد که این کار انجام نشده است.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی افزود: شاید یکی از دلایلی که بررسی بودجه در صحن علنی به طول انجامیده این باشد که نمایندگان برای تصویب بودجه احساس عجله نمی‌کنند و ما بعضا شاهد عدم حضور نمایندگان در جلسات هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بررسی بودجه قدری در کمیسیون تلفیق و قدری در صحن علنی به طول انجامیده البته از نظر اجرایی مشکلی به وجود نخواهد آمد اما به هر حال می‌توانستیم در این زمینه منسجم‌تر عمل کنیم.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =