پلیس پایتخت عامل اسیدپاشی در خیابان مشیریه را در حالی ساعتی پس از وقوع جرم به دام انداخت که این فرد در مرخصی از زندان دست به یک جرم دیگر زده‌است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ این مرد ۴۱ ساله گویا برای انتقامجویی از مدتی قبل نقشه‌ای کشیده‌بود تا وقتی برای مرخصی از زندان خارج شد آن را عملی کند.

فیلم دوربین مداربسته سرنخ اول

هنوز ساعتی از غروب آفتاب دومین روز از آذرماه نگذشته بود که صدای فریادهای سوختم، سوختم جوانی حاضران در خیابان صالحی واقع در مشیریه را متوجه خود کرد. مردمی که در خیابان صالحی در محدوده خیابان زین‌الدین متوجه این فریادها شدند به سرعت نگاهشان به یک دستگاه پراید سفیدرنگ جلب شد که از محل دور شد.

حاضران در خیابان زین‌الدین در مشیریه پس از آنکه به جوانی که فریاد می‌زد رسیدند دریافتند او براثر پاشیده شدن اسید دچار سوختگی شده‌است. با این وضع حاضران به سرعت این جوان که «حمیدرضا» نام داشت را به درمانگاه مشیریه انتقال دادند. در همین لحظات نیز ماموران کلانتری ۱۶۹ مشیریه تهران در پی تماس مردم در محل حاضر شدند. بدین‌ترتیب اقدام‌ها اولیه درمانی از یک سو آغاز شد و از سوی دیگر ماموران پلیس تحقیق درباره این ماجرا آغاز کردند.

نخستین بررسی‌های پلیس در محل نشان داد که یکی از فروشگاه‌های آن محل که اسیدپاشی در نزدیکی آن روی داده مجهز به دوربین مداربسته است. به همین دلیل کار تحقیقات از اینجا آغاز شد.

رد یک مستاجر قدیمی

پس از آنکه «حمیدرضا» به درمانگاه «مشیریه» منتقل شد به تشخیص تیم پزشکی ادامه کار درمان او به بیمارستان مطهری واگذار شد. با این حال ماموران در این مرحله از «حمیدرضا» نیز تحقیقاتی به عمل آوردند که ببینند آیا او فرد اسیدپاش را دیده و می‌شناخته یا نه. نخستین سرنخ‌ها از اسیدپاش در این مرحله از تحقیقات به دست ماموران افتاد.

در مرحله بعدی ماموران فیلم‌های دوربین مداربسته را مرور کردند و گرچه فرد اسیدپاش کلاهی بر سر کرده بود اما می‌شد چهره او را تشخیص داد. با این اطلاعات ماموران موضوع را به بازپرش کشیک دادسرای جنایی اطلاع دادند و بازپرس حسین‌پور مجوزهای لازم برای ردزنی فردی که اسیدپاشی کرده بود را صادر کرد.

همچنین ماموران توانستند با اطلاعاتی که از پلاک خودرو به‌دست آوردند صاحب پراید سفیدرنگ را شناسایی کنند. با به دست آمدن این اطلاعات از پدر «حمیدرضا» که برای درمان پسرش آمده بود کمک گرفتند. پدر قربانی اسیدپاشی نام مالک پراید را به خاطر آورد و گفت او را می‌شناسم او قبلا مستاجر ما بوده‌است.

با این توضیحات ماموران از پدر «حمیدرضا» خواستند تا برای شناسایی عامل اسیدپاشی به کلانتری رفته و تصاویر ثبت شده را ببیند. نتیجه این کار شناسایی قطعی عامل اسیدپاشی بود. او که «حمید» نام داشت باید در زندان می‌بود زیرا صاحبخانه‌اش به ماموران گفت او به دلیل حمل موادمخدر بازداشت شده بود.

دستگیری در غرب تهران/ متهم: پشیمان نیستم

ماموران پلیس با اعلام وضعیت تحقیقات به بازپرس شعبه پنجم دادسرای امورجنایی تهران حکم بازداشت این فرد را کسب کرده و برای دستگیری راهی خیابان سازمان آب در غرب تهران شدند.

ساعت هنوز تا نیمه شب فاصله بسیار داشت که ماموران توانستند «حمید» ۴۱ ساله را در خانه‌اش در خیابان سازمان آب بازداشت کنند.

با بازداشت حمید تحقیق از او شروع شد. این مرد خیلی زود اسیدپاشی را به گردن گرفت و گفت: من از کرده خودم پشیمان نیستم. می‌خواستم اول اسید بپاشم و بعد هم او را با تیزبری که همراه داشتم بکشم.

این مرد در ادامه در بازجویی‌ها گفت: از مدتی قبل که به زندان افتادم نقشه انتقامجویی داشتم زیرا وقتی در خانه پدر «حمیدرضا» مستاجر بودم این جوان زندگی مرا خراب کرد و برایم پاپوش درست کرد و همین کار باعث شد به جرم حمل موادمخدر بازداشت شوم و همسرم نیز از من طلاق بگیرد.

با بررسی های انجام شده مشخص شده این مرد ۲ روز مرخصی از زندان داشته و در همین زمان هم دست به ارتکاب این جنایت زده‌است.

در حال حاضر بازپرس حسین پور دستور بررسی‌های روانشناسانه از متهم را داده‌است تا ارزیابی سلامت روان او برای ادامه تحقیقات مورد بررسی قرار گیرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EE ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    یک درصد فکر کنید حرف های اسید پاش درست باشه باید باهاش چه کار کرد. با کسی که زندگیش رو خراب کردن و فقط می خواسته انتقام بگیره
    • بی نام IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      13 0
      حالت حوبه؟؟
    • بی نام A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      6 0
      دليل اين همه نابساماني در جامعمون همين طرز فكر هست كه هركسي براي خودش حق ويژه قائل ميشه. فرد به خودش اجازه ميده هر نقشي را بازي كنه. هم قاضي باشه هم دادستان هم مامور اجراي حكم.
    • بی نام A1 ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      5 0
      به نظرت اگه پاپوش بود همسرش انقدر اطمینانش به شوهرش کم بود که از اون طلاق میگرفت؟ ان قدر ساده به مسائل نگاه نکنید
    • سینا A1 ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      3 0
      انتقام رو نمیشه جور دیگه گرفت؟‌ توام می رفتی واسش پاپوش میزاشتی مثلا اصلا چرا انتفام؟ آخه هر کی خودش بخواد قاضی بشه .همه باید هم دگیرو مجازات کننُ اونم مجازات به این سنیگنی . درد و سوزشش رو حس کن رو خودت تا روزها درد سوختگی
    • بی نام A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      4 0
      آخیییی فقط می خواسته یه انتقام کوچولو بگیره، اونم با اسید و تیزی، چیزی نیست که، ولش کنن بنده خدا رو بره پی زندگیش
    • بی نام IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      3 0
      بی قانونی خوبه یعنی؟
    • بی نام IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
      5 0
      پس قانون براي چي هست؟ اگر هر كس بخواد خودش قانون اجرا كنه ديگه تفاوت ما با حيوانات چيه؟
    • بی نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
      7 0
      ""یک درصد فکر کنید حرف های اسید پاش.............. "" مگه مملکت قانون نداره. اگه هر کس خودش بخواد قضاوت کنه و حکم بده و اجرا کنه میدونی چه شیر تو شیری میشه. دیگه نمیشه زندگی کرد.
  • بی نام GB ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    327 7
    جامعه شده یک پارچه انتقام،کینه،سنگ دلی و....
    • sajad RO ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
      14 97
      یک پارچه هم بهت لایک دادیم این یه پارچه همون یه پارچه است
  • حسن IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۳
    1 0
    سجاد نظرت بچگانه است . اعدام کمترین مجازات است
  • بی نام A1 ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۴
    2 0
    این اسید کجاست دست همه هست خوب یک محدودیتی قائل بشید دست هر کس و ناکسی پیدا نشه آخه یعنی چی
  • نقی IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۵
    5 1
    چرا کسی نمیگه اعدام؟ چرا از خودتون حکم صادر نمی کنید؟