واحدمرکزی خبر نوشت:

گوینده فرانس بیست و چهار گفت: سفارتخانه آمریکا در یمن برای سومین بار هدف حمله القاعده قرار گفت.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24 ، وسیم نصر، تحلیلگر فرانس بیست و چهار، پس از حمله دیروز صبح به سفارت خانه آمریکا در یمن، در این باره که چرا امنیت سفارتخانه آمریکا در این کشور تضمین شده نیست گفت: امروز این سوال مهمی است. نباید فراموش کرد که یمن امروز در حال جنگ است. اوضاع امنیتی صنعا بسیار شکننده است که بازگشت سوء قصدهای انتحاری در قالب جنگ بین القاعده و حوثی ها شاهدی بر این مدعاست.
وی اضافه کرد: در طول شصت روز اخیر سفارتخانه آمریکا در یمن سه بار مورد حمله قرار گرفته است. اولین حمله در بیست و پنجم سپتامبر با راکت بود. در ششم نوامبر با دو ماده انفجاری حمله دیگری رخ داد که در لحظه آخر خنثی شد. یعنی چند دقیقه قبل از اینکه کاروان سفارتخانه آمریکا از ساختمان خارج شود. اینها پاسخی به حملات پهپادهای روز قبل بود. در این حمله پهپادها دو رهبر القاعده که برای سر آنها پنج میلیون دلار جایزه تعیین شده بود کشته شدند. به گفته منابع القاعده، دیروز صبح بیست و پنجم نوامبر دو دستگاه انفجاری ابداعی کار گذاشته شد و در ساعت هفت و پنجاه دقیقه صبح فعال شدند. مقامات یمن می گویند که این حملات با افراد مسلح صورت گرفته است اما منابع القاعده می گویند این حمله با دو دستگاه انفجاری ابداعی انجام شده است. در این حمله شماری از افراد زخمی شده اند اما معلوم نیست کسی مرده است یا نه.

این تحلیلگر اضافه کرد: به این ترتیب در یمن جنگ بین آمریکا و القاعده ادامه دارد. یمن به سرزمین جنگ و تقابل مستقیم بین القاعده و آمریکا تبدیل شده است. باید دانست که حملات پهپادی آمریکا در سال دو هزار و دو در یمن آغاز شد و در دوره ریاست جمهوری اوباما تشدید شد. امروزه در قالب جنگ داخلی در یمن، آمریکایی ها حملات پهپادی خود را تشدید کرده اند برای اینکه از ارتش یمن حمایت کنند. هدف دیگر متوقف کردن پیشروی القاعده و قبال حامی القاعده در برابر حوثی هاست. به این ترتیب جنگ بین این دو طرف واقعی است. این جنگ همچنین جنگی خاموش است اما میدان تقابل بین القاعده و آمریکایی هاست.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =