باشگاه خبرنگاران نوشت: وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش و پرداخت معوقات فرهنگیان در شهریورماه خبر داد.

علی‌اصغر فانی در حاشیه شانزدهمین نشست مشترک معاونت امور زنان و خانواده با مشاوران دستگاه‌های اجرايی، در جمع خبرنگاران درباره مجوز استخدام در آموزش و پرورش گفت: متقاضی 10 هزار نفر نيروی دارای مدرک ليسانس به بالا هستيم كه در دانشگاه فرهنگيان در يک دوره يكساله مهارت‌های معلمی را طی كنند، در عین حال به 10 هزار نیروی دارای مدرک ديپلم برای جذب در اين دانشگاه هستیم.

وی ادامه داد: در صورت ارائه مجوز برای جذب اين نیروها، اميدواريم شهريور ماه بتوانيم آزمون استخدامی برگزار كنيم.

فانی در پاسخ به اين سوال كه ممكن است اين آزمون در قالب آزمون دستگاه‌های اجرايی برگزار شود، گفت: ترجيح مي‌دهيم، آزمون مستقل انجام دهيم، ممكن است اين آزمون زودتر از شهریور ماه برگزار شود.

وی با بيان اينكه سه عامل رشته، جنسيت و محل زندگی در اين آزمون موثر است، افزود: حداكثر سن 30 سال از شروط اين آزمون است.

وزير آموزش و پرورش در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره پرداخت معوقات فرهنگيان اظهار داشت: طی ارسال چند نامه به سازمان مدیريت از آن سازمان درخواست تخصيص اعتبار برای پرداخت معوقات فرهنگيان را داشتيم تا بتوانيم از شرمندگی همكاران در بياييم.

وی درباره زمان پرداخت معوقات فرهنگیان ادامه داد: از سازمان مدیريت و برنامه ریزی برای این مهم اواخر شهريور ماه وعده گرفتم، اما چون تصمیم نهایی با بنده نیست، قول قطعی برای پرداخت این معوقات را نمی‌دهم. 150 ميليارد تومان معوقات سال 93 و 1500 ميليارد تومان معوقات سال 94 است.

فانی در پايان از پرداخت معوقات حق التدريس‌ها تا پايان شهريور ماه خبر داد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    2 0
    یک سوال.چرا باید در کابینه به وزارت خانه ای که فعالیت آن بطور مستقیم یا غیر مستقیم بر 20میلیون خانواده ایرانی تاثیر گذار است اینقدر کم بها داده شود ؟
  • فرزانه IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۳
    3 0
    همه جا برای مدرک کارشناسی 35 سال حداکثر سنه .حالا آقای فانی از خودشون 30 سال رو مطرح می کنند انگار از وضعیت جامعه خبر ندارن.
  • ناصر A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    سلام.چرا منابع و رشته ها ر مشخص نمیکنید تا از بلاتکلیفی و سرگردنی در بیاییم