این خودروها با آب نمک،هوا و شکلات کار می‌کنند!/سوخت‌های عجیب ولی واقعی

ایسنا نوشت: محققان با پیشرفت روز افزون در زمینه فناوری خودروها به فکر جایگزین کردن سوخت‌های جدید و هیجان انگیز به جای سوخت‌های رایج هستند.

این منابع انرژی محیرالعقول و مبتکرانه جایگزینی جذاب برای سوخت‌های فسیلی معمولی هستند. انواع مختلفی از این خودروها با سوخت های جالب وجود دارند که در اینجا به چند مورد از آن اشاره می‌کنیم:

1- Nanoflowcell's Quant e-Sportlimousine- نوع سوخت:آب نمک

اتومبیل‌های برقی در همه جا حضور داشته و این مزیت بزرگی برای محیط زیست است زیرا این وسایل نقلیه گازهای گلخانه ای مضر را از خود ساطع نمی‌کنند .هر چند که این خودروها برای ادامه کار نیازمند متصل شدن به یک منبع شارژ هستند. این خودرو جالب که Nanoflowcell's Quant e-Sportlimousine نام دارد با تمام خودروهای دوستدار محیط زیست تفاوت دارد چرا که سوخت و انرژی مورد نیاز خود را از آب شور تامین می‌کند. این خودرو لوکس که در آلمان ساخته شده می‌تواند سرعت خود را در2.8 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

2- Carpuccino- سوخت: قهوه

این خودرو که Carpuccino نام دارد در زمان رونمایی سر و صدای زیادی را در جهان به راه انداخت زیرا سوخت مورد استفاده آن یکی از نوشیدنی های مورد علاقه مردم دنیا یعنی قهوه بود. این خودرو یک فولکس واگن SCIROCCO 1988 است که سوخت مورد نیاز خود را از قهوه تامین کرده و قادر است تا به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. Carpuccino پس از طی هر 100 کیلومتر ناچار به توقف است و در این فاصله راننده می‌تواند فیلترهای ماشین را از دوده و غبار و آلودگی‌های بوجود آمده پاک کند. البته این خودرو در دسته تمیزترین خودروهای موجود نیست اما برای هر مایل چیزی در حدود 56 قهوه اسپرسو را مصرف کرده که در نوع خود جالب است.

3- خودرو لگویی(LEGO)- نوع سوخت: هوا

این خودرو که تقریبا به طور کامل از آجرهای لگو ساخته شده نیروی خود را از هوا تامین می‌کند. این خودروی هیجان انگیز دارای 500.000 قطعه لگو و تعداد کمی از عناصر تحمل بار است.. حتی چهار موتور مداری اصلی آن نیز از آجرهای لگو ساخته شده است. این خودرو دارای 256 پیستون بوده و سرعت آن 32 کیلومتر بر ساعت است.

4- Algaeus - نوع سوخت: جلبک

این خودرو کهAlgaeus نامیده شده یک تویوتا پریوس تغییر یافته است که با نیروی محرکه جلبک‌های سبز(مخلوط با سوخت جلبک به میزان 5%) حرکت کرده و به ازای هر گالن(چهار لیتر) سوخت سبز 240 کیلومتر مسافت را طی می‌کند. با اینکه سهم سوخت جلبکی در این خودرو تنها 5 درصد است ولی آینده روشنی در انتظار این صنعت می باشد.

5- WorldFirst F3- نوع سوخت: شکلات

این خودرو مسابقه‌ای که WorldFirst F3 نام دارد توسط مرکز تحقیقات وارویک ساخته شده و ظاهر عجیب و نوآورانه آن تعجب همگان را به دنبال داشته است. این خودرو عجیب با سوخت شکلات حرکت می‌کند. نکته عجیب تر در مورد این خودرو اینست که بدنه این خودرو از سیب زمینی، فرمان آن از هویج، صندلی‌ها از سویا و شکلات و روغن نباتی ساخته شده است.

علاوه بر این دارای یک کاتالیزور است که تولید گازهای گلخانه ای را در حین رانندگی از بین می‌برد، این خودرو دارای سرعت بالای 200 کیلومتر بر ساعت است.

5454

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =