وزیر کشور گفت: اگر مواردی مثل مخالفت با برگزاری کنسرت‌ها وارد فضای سیاسی شود منجر به سوء استفاده سیاسی می شود، با این حال، ما در این حوزه نگرانی و مشکل نداریم.

به گزارش خبرآنلاین عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش مشاوران امور روحانیون استانداری های سراسر کشور افزود: با توجه به جایگاه روحانیت مردم به شما اعتماد دارند و دستور شما را از باب تکلیف اجرا می کنند.

وزیر کشور خطاب به مشاوران امور روحانیون استانداری ها گفت: شما در محل فعالیت خود علاوه بر جایگاه اداری، جایگاه معنوی دارید و باید تلاش کنید از جایگاه معنوی خود و با اعتماد ، دلسوزی و نگاه تعاملی مشکلات را حل کنید.

رحمانی فضلی با تأکید بر این نکته که کار فرهنگی زمانبر است به موضوع آسیب های اجتماعی اشاره کرد و اظهارداشت: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب بر مقابله با آسیب اجتماعی و تشکیل جلسات اعضای شورای اجتماعی کشور در محضر معظم له باید مردم برای مقابله با اینگونه آسیب ها به صحنه بیایند و سیاست اجتماعی کردن مبارزه با آسیب ها دنبال شود.

اهم اظهارات وزیر کشور را به نقل از ایرنا بخوانید؛

*از آذرماه امسال رسما انتخابات را شروع خواهیم کرد و با آغاز فعالیت دانشگاه ها در مهر ماه امسال فضای کشور از نیمه دوم امسال عملاً انتخاباتی خواهد شد .

* انتخابات مانور قدرت ملی و نمایش مردم سالاری دینی از طریق انتقال قدرت است. همه باید بر این موضوع متمرکز شویم که انتخابات قانونی ، سالم و امن برگزار شود.

* وضعیت اقتصادی کشور از ثبات لازم برخوردار است، درحوزه اقتصادی تأکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور روی اجرای اقتصاد مقاومتی است و برای پیشبرد آن لازم است همه پای کار بیایند به ویژه آنکه در موضوعاتی مثل نرخ ارز و کالاهای مصرفی مردم نوسانی در کشور مشاهده نمی شود و تورم کنترل شده است.

* در سیاست داخلی کشور شاهد انسجام ، وحدت و نشاط سیاسی هستیم و احزاب با در اختیار داشتن ابزار لازم در فضای سیاسی جامعه حضوری فعال دارند. در حوزه سیاست داخلی اختلاف نظر و جود دارد اما دعوا و کشمکش نیست چون همه ما به ولایت فقیه ، قانون ، منافع ملی و امنیت اعتقاد داریم و پیشبرد امور را در وحدت می بینیم چون نگاهمان توحیدی است.

*نگاه حاکمیت به اهل سنت بسیار مثبت است، هم نگاه حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و هم قوانین موضوعی کشور نشان داده است که هموطنان اهل سنت ما برادران و خواهران دینی ما هستند و در طول تاریخ نشان دادند که مرزدارانی شایسته اند . با این حال باید تلاش شود با رسیدگی به مناطق مرزی و برخورداری این مناطق از امکانات کشور بیش از پیش به امنیت و پیشرفت حوزه های مرزی کمک کنیم.

*موضوع برجام موضوع مهمی است و چندین سال ما را در سطوح بین المللی درگیر چالش کرد که آثار آن در سطوح بین المللی و داخلی مشهود بود . با این حال با حمایت وهدایت مقام معظم رهبری به سرانجام رسیدهرچند نمی توانیم همه چیز را قابل قبول و قطعی بدانیم اما برجام آثار روشن و شفافی دارد که قابل کتمان نیست و نقاط ابهامی دارد که باید به کمک هم رفع کنیم .

*برجام یک شری را از خانه دور کرد ، تبلیغات ایران هراسی را متوقف کرد و ظرفیت فروش نفت از یک میلیون بشکه به دو و سه دهم میلیون بشکه افزایش یافت. البته دولت در داخل کشور همه چیز را در برجام خلاصه نکرد بلکه به همان نسبت اقتصاد مقاومتی را پیش می بریم و شاید الان انرژی دولت معطوف به اقتصاد مقاومتی است تا برجام .

*{در پاسخ به سوال مشاور امور روحانیون استانداری خراسان رضوی در خصوص برگزاری کنسرت ها}: کشور با نظر رهبری و ولی فقیه و با برخورداری از قوانین و احکام حقوقی ، قضائی و شرعی اداره می شود و ایشان فضای جامعه را می بینند، هم تذکر می دهند و هم ارشاد می کنند. با این حال تعدادی از افراد جامعه به ویژه جوانان به موسیقی و کنسرت علاقه دارند و در چارچوب قانون و مقررات باید استفاده کنند و اگر ارزش های دینی ، اخلاقی و عرف جامعه رعایت نشد آنگاه برخورد شود .

*اگر مواردی مثل مخالفت با برگزاری کنسرت ها وارد فضای سیاسی شود منجر به سوء استفاده سیاسی می شود و با پیدا شدن موافق و مخالف مشکل ایجاد خواهد شد؛ با این حال، ما در این حوزه نگرانی و مشکل نداریم چون کارها دارد خوب پیش می رود . 

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =