۰ نفر
۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۵
با شکم خالی خرید نکنید، ضرر می‌کنید!

پژوهشگران توصیه می‌کنند با شکم خالی به خرید نروید، چراکه افراد گرسنه تا بیش از 60درصد بیشتر خرید می‌کنند و جالب‌تر اینکه بیشتر این خریدها صرف اقلام غیرخوراکی می‌شود!

پژوهشگران دانشگاه مینه‌سوتا با انجام تحقیقی متوجه شده‌اند افرادی گرسنه‌ای که برای خرید وارد سوپرمارکت یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‎شوند، بیشتر از آن‌که به سیر کردن خود و خرید اقلام خوراکی توجه کنند، مشغول خریدهای دیگر می‌شوند و کالاهایی را می‌خرند که اندک‌زمانی پس از سیر شدن، از خرید آنها پشیمان می‌شوند.

به گزارش نیوساینتیست، این گروه تحقیقاتی با انجام آزمایش‌هایی به این نتیجه رسیدند که خریداران به‌شدت گرسنه حدود 64درصد بیشتر از خریداران سیر یا کمتر گرسنه پول برای خرید صرف می‌کنند. اما چه چیز باعث این رفتار غیرمنتظره می‌شود؟

در شرایط گرسنگی، دستگاه گوارش هورمونی به نام گرلین ترشح می‌کند که روی بخشی از مغز به نام قشر پیش‌پیشانی شکمی (ventromedial prefrontal cortex) تاثیر می‌گذارد. این محدوده از مغز در عملکرد پاداش و انگیزش نقش دارد و باعث می‌شود که فرد بخواهد کاری انجام دهد و کالری مصرف کند. پژوهشگران حدس می‌زنند ممکن است این هورمون روی بخش‌های غیرخوراکی نیز تاثیر بگذارد و باعث شود شما از هر چیز مقادیر بیشتری را بخواهید.

به گفته این پژوهشگران، بهتر است با شکم سیر به خرید بروید تا پول کمتری خرج کنید و کالای اضافی نخرید.

5353

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    18 5
    شکم خالی است که به خرید می رویم اگر شکم پر باشد نیاز به خریدن چیزی نداریم
  • یغما A1 ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    17 0
    درود بر انسانهای همیشه در حال پژوهش ما هم استفاده میکنیم وبرایشان ارزوی سلامتی و موفقیت داریم
  • حمید IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    18 4
    حداقل توایران زیاد فرق نمیکنه چون جیب خالی گرسنه وسیر نداره
  • محمد ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    7 0
    من كاملا اين مقاله رو تجربه كردم.... يه بار گرسنه بودم تو راه رسيدن به خونه از جلوي يه شيريني فروشي رد شدم، با خودم گفتم برم شيريني بخرم عصر يا صبح با چايي بخورم... از بس هوس ميكردم از همه نوعش تو جعبه باشه كه بعد از تموم شدن و چيدن شيرينياي انتخابي وزنش شد سه كيلو! آوردم خونه و ديديم از بس زياده و ميمونه كهنه ميشه نصف بيشترشو داديم به دروهمسايه!!!!
  • بی نام IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    7 3
    اخه بدبختی اینه که هیچ وقت شکممون سیرنمیشه که بریم خرید.همیشه توبدهکاری وگرسنگی هستیم
  • بی نام A1 ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    9 0
    همراه داشتن پول کمتر یکی از موارد صرفه جویی در خرید است.دیگر خرید میوه های فصل هم ارزان است و هم با کیفیت. داشتن لیست خرید یکی از ابزارهای مدیریت خرید می باشد.
  • بی نام DE ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۶
    6 0
    پژوهشگران افرودند: البته خبر ما برای کسایی هست که پول خرید دارند
  • rmz US ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
    2 1
    دیدم چند نفر در مورد بی پولی توی نظرات نوشتند گفتم منم چیزایی که دیدمو بگم.. طی تحقیقایی که کردم فهمیدم اینکه بعضی ها که میگند ایران مردم پولدار نیستند کاملا غلطه..برای اینکه منظورمو بفهمی برو 5 دقیقه دم خیابون وایسا ببین چند تا ماشین رد میشه..خب اگه مردم فقیر بودن که پول خرید ماشین میلیونیو گاهی هم میلیاردی.. نداشتند..