ایلنا نوشت: جلسه شورای عالی اداری به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و مصوب شد که سازمانی برای مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی زیر نظر وزیر کشور تشکیل شود.

اسحاق جهانگیری با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در خصوص آسیب های اجتماعی و برگزاری جلساتی توسط ایشان با حضور سران قوای سه گانه، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این جلسات بر لزوم تشکیل سازمانی چابک و کوچک برای هماهنگی، رصد، نظارت و  مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی تاکید داشتند که لازم است هرچه سریعتر منویات ایشان را در این خصوص محقق سازیم تا گامی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی باشد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به ارائه گزارشی مربوط به اصلاح مصوبه ساماندهی امور حمل و نقل مسافر و کالا در مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور اظهار داشت: توسعه صادرات یکی از برنامه های اصلی دولت در سال جاری است و باید مدیریت یکپارچه در پایانه های مرزی کشور وجود داشته باشد و هیچ دستگاهی نباید در مسیر توسعه صادرات مانع ایجاد کند.

جهانگیری همچنین با قدردانی از خدمات قاضی زاده هاشمی و جلیلی اعضاء ناظر شورایعالی اداری در دوره نهم مجلس شورای اسلامی، عضویت سید فرید موسوی و زهرا ساعی بعنوان اعضاء ناظر جدید در شورای عالی اداری از سوی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را به آنها تبریک گفت و برایشان در این مسئولیت آرزوی موفقیت کرد.

در این جلسه وزیر کشور نیز با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای عملیاتی کردن و پیگیری سیاست های شورای اجتماعی و نیز مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: لازم است هرچه سریع‌تر سازمانی عملیاتی و چابک برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تشکیل شود.

در این جلسه که وزرای دادگستری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و استانداران تهران و زنجان نیز حضور داشتند، پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری، سازمانی برای پیگیری و ساماندهی مسائل و آسیب‌های اجتماعی زیرنظر وزارت کشور تشکیل شود.

در این نشست همچنین گزارشی از اصلاح مصوبه ساماندهی امور حمل و نقل مسافر و کالا در مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور ارائه شد.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =