ایرنا- صدور احکام اعضای گروه موسوم به 'هسته عبدلی' توسط دادگاه تجدید نظر کویت وتبرئه بیش ازنیمی ازمتهمان نشان می دهد اتهامات اولیه وارد شده به این افراد کاملا بی اساس وبی پایه بوده است.


تهران-ایرنا- صدور احکام اعضای گروه موسوم به 'هسته عبدلی' توسط دادگاه تجدید نظر کویت وتبرئه بیش ازنیمی ازمتهمان نشان می دهد اتهامات اولیه وارد شده به این افراد کاملا بی اساس وبی پایه بوده وسناریوی دروغین جاسوسی برای ایران وحزب الله درکویت را می توان یک پرونده سازی تمام عیار توسط جناح حامیان عربستان درتشکیلات امنیتی این کشور دانست.

به گزارش روز شنبه ایرنا ، دادگاه تجدید نظر کویت روزگذشته احکام نهایی صادره درحق 26 تن از اعضای گروه موسوم به 'هسته عبدلی' را صادر کرد که براساس آن 15 متهم ازهرگونه جرمی تبرئه وبی گناه تشخیص داده شدند؛ 5 نفر از آنان نیز به پرداخت 5 هزار دینار کویت ( 17 هزار دلار آمریکا) غرامت و 4 نفر دیگر هم به جرم نگهداری اسلحه به 2 الی 5 سال حبس محکوم شدند.
این در حالی است که براساس حکم دادگاه جنایی، 15 فرد تبرئه شده به پنج الی پانزده سال زندان محکوم شده بودند. مجازات 5 تن نیز از 15 سال به دو الی چهار سال کاهش داده شد و تنها حکم اعدام و حبس ابد دو تن از متهمان تایید گردید.
دراین میان پرونده تنها متهم ایرانی دخیل دراین پرونده به نام 'عبدالرضا دهقانی' که براساس حکم دادگاه بدوی به اعدام محکم شده بود به دلیل عدم حضور و عدم دسترسی به وی مورد بررسی و تجدید نظر قرار نگرفت.
بررسی دقیق تر جزییات این پرونده که از ماه آگوست سال میلادی گذشته (مرداد 1394) کلید زده شد نشان می دهد 26 متهم آن پس از تحمل یکسال شکنجه های متعدد وضرب وشتم نیروهای امنیتی وتحمل اهانت های ناروا که از جمله آن می توان برخورد تحقیر آمیز با یک روحانی شیعه به نام حجت الاسلام 'سید محمد حسینی' را ذکر کرد، قربانی یک دسیسه از پیش طراحی شده توسط عناصر فتنه گر وابسته به عربستان جهت تخریب و مخدوش ساختن هرچه بیشتر چهره شیعیان کویت شده اند.
قرار دادن شیعیان در انزوا و غیر فعال کردن آنان را می توان به عنوان یکی از اهداف این سناریو بر شمرد که به نحوی در راستای خنثی کردن مظلومیت وارد شده بر شیعیان بلافاصله پس از انفجار تروریستی و خونین مسجد امام صادق(ع) و شهادت ده ها تن از نمازگزاران روزه دار صورت می گیرد.
در واقع عاملان این پرونده سازی می کوشند تا با چنین اقداماتی کسانی را که خود قربانی تروریسم هستند، به عنوان پایه های بی ثباتی و ناامنی جلوه دهند و با در نظر گرفتن اهداف چندگانه خود بهترین مسیر را در مرتبط کردن 'هسته عبدلی' با ایران وحزب الله دیدند تا بتوانند همزمان نقشی نیز درایجاد فتنه و شکاف میان ملت های دوست داشته باشند.
از زمان مطرح شدن این ادعاها واتهامات و بزرگنمایی مساله دروغین ارتباط این گروه با ایران و حزب الله هجمه رسانه ای سنگینی علیه کشورمان و همچنین شیعیان کویت آغاز شد ومقالات و گزارش های مرتبط هر یک با اظهار نظرهای مختلف به گونه ای سعی در تخریب هر چه بیشتر چهره ایران و حزب الله نزد افکار عمومی جهان عرب داشتند و این در حالی بود که هیچگاه مدرک متقنی برای این اتهامات واهی از سوی هیچ نهاد رسمی و معتبر ارائه نشد.
این استراتژی ها و طرح ها که از سوی رژیم عربستان وعوامل منطقه ای آنان برنامه ریزی، اجرا و هدایت می شود محدود به کویت نبوده و بنا به نفوذ عناصر آل سعود درسیستم قضایی وامنیتی کشورهای منطقه رخ می دهد، به گونه ای که با توجه به تسلط حکومت سعودی بر دولت آل خلیفه در بحرین، به صورت پیاپی شاهد شناسایی ودستگیری افراد وگروه های متهم به تروریست در این کشور هستیم که مطابق روند معمول پرونده سازی های بی پایه و اساس به ایران یا حزب الله و یا هر کشور و گروه مخالف آل سعود نسبت داده می شوند.
همه این سیاه نمایی های عناصر منطقه ای عربستان علیه ایران و شیعیان در شرایطی رخ می دهد که روز به روز شاهد افزایش حمایت ها و پشتیبانی های همه جانبه تسلیحاتی ومالی آل سعود از گروه های تروریستی و تکفیری در سراسر جهان هستیم، به گونه ای که انتشار اسناد 28 صفحه ای مربوط به دست داشتن این کشور درحوادث 11سپتامبر درآمریکا وهمچنین حضور علنی رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان در نشست گروهک تروریستی منافقین واعلام همبستگی با آنان به خوبی گویای این مساله است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =