ایرنا نوشت: منابع رسمی در کابل پایتخت افغانستان اعلام کردند که شمار کشته شدگان انفجار روز شنبه در میان تظاهرکنندگان جنبش روشنائی به 31 تن رسید. برخی رسانه ها تعداد کشته ها را بیش از 60 نفر و مجروحان را نیز بیش از 200 نفر اعلام کرده اند.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت عمومی افغانستان، به رسانه ها اطلاع داد که پیکر 31 تن از کشته شدگان و بیش از 160 تن از زخمی ها به بیمارستان های پایتخت منتقل شده است.
گفته می شود که سه تن از بانیان جنبش روشنائی به نام های «احمد بهزاد» و «جعفر مهدوی» دو تن از نمایندگان مجلس و «امید ذوالفقاری» فعال سیاسی در میان زخمی شدگان هستند.
وزارت بهداشت از شمار کشته شدگان نظامی این انفجار اظهار بی اطلاعی کرد.
در همین حال شاهدان عینی نیز می گویند که تعداد کشته شده ها به بیش از 100 تن می رسد.
گروه تروریستی داعش مسئولیت این انفجار دلخراش را به عهده گرفته است.
شاهدان عینی گفتند سه مهاجم انتحاری قصد داشتند خود را در میان تظاهرکنندگان منفجر کنند که یک تن از آنان توسط پلیس مورد هدف قرار گرفت و کشته شد، اما دو تن دیگر با فاصله ای اندک خود را منفجر کردند.
بعد از این انفجار شرکت کنندگان در تظاهرات متفرق شدند، اما شماری از آنان اعلام کردند که از خواسته های خود دست نخواهند کشید و بار دیگر این تظاهرات را سامان خواهند داد.
«محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان نیز بعد از انفجار امروز به نیروهای امنیتی و بیمارستان ها دستور داد تا فوری به درمان زخمی های این انفجار بپردازند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 559381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =