آنا نوشت: یک فعال سیاسی، با انتقاد از برخورد حذفی صداوسیما با مراسم ملی اعطای نشان لیاقت به ظریف و همکارانش گفت: ضعف‌های رسانه‌ ملی و حاکمیت سلیقه جناحی بر این سازمان با تغییر مدیر حل نمی‌شود.

بی‌مهری‌ها نسبت به تیم مذاکره‌کننده‌ هسته‌ای همچنان ادامه دارد حتی حالا که توافق انجام شده و برجام در حال اجرایی شدن است. حالا، صدا و سیما به عنوان رسانه‌ ملی تشخیص می‌دهد که امروز مراسم اعطای نشان عالی لیاقت و شجاعت به دست‌اندرکاران برجام را پخش مستقیم نکند.

امروز صبح -دوشنبه- حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، طی مراسمی از دست‌اندرکاران برجام قدردانی کرد و به محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی و همچنین و سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع به ترتیب نشان‌های عالی لیاقت و شجاعت را اعطا کرد.

اما برخلاف انتظارها، صداوسیما نه تنها مراسم اعطای نشان را نادیده گرفت و آن را پوشش نداد، بلکه همان اندک کاری که طبق روال درباره سخنرانی‌های رئیس‌جمهوری انجام می‌دهد را ابتر گذاشت و پخش سخنرانی دکتر حسن روحانی از میانه آن در تلویزیون قطع شد.

صداوسیما روز گذشته نیز با اینکه قرار بود سخنرانی رئیس‌جمهوری در دومین همایش ملی اعتدال با موضوع «زنان، اعتدال و توسعه» را نیز به‌طور مستقیم پخش کند، از پخش مراسم امتناع کرد.

پیش از این نیز پخش زنده مراسم توافق‌ هسته‌ای ژنو از سوی رسانه‌ ملی قطع شده بود که واکنش‌های بسیاری را برانگیخت.

مصطفی درایتی، فعال سیاسی در این باره معتقد است که پخش کردن یا نکردن این برنامه‌ها، فقط اعتبار خود رسانه را از بین می‌برد و اعتماد مردم را به این رسانه‌ کاهش می‌دهد.

وی می‌گوید البته گویا این کاهش اعتبار برای مدیران این رسانه اهمیتی ندارد. او در این باره می‌افزاید: از جیب خودشان که هزینه‌ای برای این رسانه صرف نمی‌شود بلکه از جیب مردم با هزینه‌ای خیلی سنگین این سازمان اداره می‌شود و مردم باید اخبار داخل کشور را از رسانه‌های خارجی دنبال کنند.

درایتی همچنین در این باره تصریح می‌کند: وقتی سرمایه یک رسانه که اعتماد است به این سادگی از دست می‌رود، ضعف مدیریت حاکم بر این رسانه را نشان می‌دهد و متأسفانه با تغییر مدیریت در این سازمان هم نه تنها تغییری ایجاد نمی‌شود بلکه بدتر هم می‌شود.

وی انگیزه اصلی برخورد حذفی با برنامه‌های ملی را سلیقه سیاسی عنوان می‌کند و می‌گوید: یقینا جز سیاست و سلیقه سیاسی و جناحی هیچ چیز دیگری نیست که این اقدام را توجیه کند. وقتی یک رسانه‌ای باید منافع ملی را به عنوان رسانه ملی تأمین کند ولی برعکس آن عمل می‌کند، جز انگیزه سیاسی و جناحی چیزی نمی‌توان در آن دید.

درایتی تأکید می‌کند: ضعف‌های رسانه ملی در بخش‌های گوناگون بر عموم مردم روشن است و حاکمیت نگاه سیاسی و جناحی بر این سازمان، با تغییر مدیر آن نیز حل نشده است و نمی‌شود.

این فعال سیاسی معتقد است که افرادی مثل محمدجواد ظریف که پرونده سنگینی را در مجامع بین‌المللی به نفع جمهوری اسلامی رقم زدند، مورد احترام، حرمت و عزت مردم هستند.

درایتی نتیجه این عمل صداوسیما را کاهش اعتماد عمومی به آن می‌داند و تصریح می‌کند: همین باعث می‌شود رسانه‌هایی که خارج از ایران هستند برای مردم اعتبار پیدا کنند.

29219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مريم ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    186 7
    امروز وقتي خبرها روميديدم كه چقدر رسانه ميلي از اين خبر بي تفاوت وگوينده شبكه خبر با چه لحني اين خبر پخش كرد تاسف خوردم براي اين رسا نه كه قابل تحمل نيس
    • بی نام A1 ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
      0 9
      مگه رییس جمهور نامزد مجلس خبرگان نیست ؟
    • ایرانی A1 ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
      5 0
      بهترین روش این است که دولت و تیم مذاکرات خبرنگاران صدا و سیما را تحریم کنند و حالا که صدا و سیما تمایلی به پخش اخبار عملکرد دولت ندارد ، دولت هم از حضور خبرنگاران صدا و سیما جلوگیری کند
    • بی نام A1 ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
      3 0
      یعنی ایشون چون کاندید خبرگانه هر کاری که بکنه تبلیغاته؟ در حالیکه دوستان خود آقایون که کاندید هم هستند و سمت به این مهمی هم ندارند هر روز در شبکه های مختلف حضور دارند. مگر اقای حداد عادل کاندید نیستند که به هر بهانه ای در برنامه ها حضور دارند؟ مگر الان زمان تبلیغات شروع شده که ایشون دیروز رسما در یکی از دانشگاه ها در مورد ائتلافشون سخن گفتن و به تبلیغ اون پرداختن؟
  • بی نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    238 5
    صداوسیما بزرگترین اصراف در این مملکته و از نظر مخاطب هم که همه میدونیم در چه وضعیتی هست
    • منتقد IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
      170 6
      صدا و سیما یک سازمان کاملا جناحی میباشد که با جرائت میشود گفت دنباله رو تندروها و افراطیون میباشد
  • سعید DE ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    107 3
    حتی در افغانستان هم دولت چند شبکه دارد و بر یاقی رسانه ها نظارت دارد شبیه آنچه در مطبوعات ایران حاکم است چرا تلویزیون در ایران در انحصار حکومت است آیا در عصر اینترنت و ذسانه ای تعاملی جایی برای این تنگ نظری ها باقی می ماند ؟
  • بی نام IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    1 12
    اگر دانشمنداني نبودند كه قدرت هسته اي را به اوج برسانند .... اگر افرادي چون سردار سليماني ها نبودند كه در منطقه قدرت ايران را به نمايش بگذارند ........ اگر مقاومت هاي چنين و چند ساله مردم ايران نبود كسي براي امثال آقاي ظريف كه البته در ديپلماسي مسلط است تره هم خرد نمي كرد .
  • بی نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    0 10
    اگه قدرت نظامی سپاه نبود آمریکا هزار بار به ایران حمله کرد ... آمریکا فهمیده نمی تونه به ایران حمله کنه به همین خاطر قبول کردن که توافق کنن ......... پس قدرت سپاه نقشش از ظریف خیلی مهم تره
  • بی نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    6 0
    اعتبار مردم به این رسانه خیلی وقته که از بین رفته.این رو هم میشه از تعداد دیشهای ماهواره که بر روی پشت بامها میباشد متوجه شد.اکثر مردم دیگه از این رسانه که دیگه نمیشه اسمشو ملی گذاشت چون در اختیار منافع یک عده خاصه بریدن و برنامه هاشو نگاه نمیکنن.
  • 2000 کیلومتر دور تر از تهران A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    6 0
    بگذارید رسانه ملی هر طور میخواهد با آقای روحانی برخوردکند هر طور می خواهد با آقایان ظریف و عراقچی و...برخورد کند بخدا قسم این کار ها باعث محبوبیت بیش از بیش ریاست جمهور و کابینه ایشان میشود عموم مردم ایران دولت دکتر روحانی را شناخته ودر فلب خود جای داده اند و ایشان تا سالها براین قلبها فرمانروایی خواهد کرد زنده باشی دکتر روحانی عزیز پاینده باشی دکتر ظریف عزیز مثل کوه پشت شما ایستاده ایم ....
  • عرشیا A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    170 4
    چه توقعهایی دارید به خدا .اینروزها رسانه میلی شده ارگان رسمی دولت سوریه و ایضا روسیه. برای امورات دولت ایران وقت ندارند .
  • بی نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    180 4
    مگر اعتبار دارد كه بخواهد از آن كاسته شود.
    • بی نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
      96 4
      نه به خدا، نداره
  • بی نام IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    7 0
    واقعن که.پول بیت المال در جهت منافع یک عده خاص...من در یک مجتمع تجاری که وابسته به یک نهاد خاص میباشد و با پول بیت المال این مجتمع بنا شده و اداره میشود مشغول به فعالیت میباشم.اتفاقن اینجا هم درست مثل صدا و سیماست.هر چی به مدیران این مجموعه گفته میشود که فکری به حال رونق کسب و کار این مجموعه باشید انگار نه انگار فقط هر مدیری که میاید فکر منافع خودش و اطرافیانشه و دوسالی میخورن و میبرن و هر وقت اعتراض میکنیم میگویند ناراحتید به سلامت همینی که هست.کلن هر جایی که با پوله بیت المال اداره میشه همینه وضعیتش
  • رضا IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    100 3
    تا زمانی که بخش غیر حاکمیتی نتواندصاحب رسانه شود اوضاع همینه که هست.
  • هانیه A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    6 0
    ننگ به صدا و سیمایی که بودجه رو از دولت منتخب ملت به زور میگیره و در عین حال مردم رو از دیدن رئیس جمهور و وزیر محبوبش محروم میکنه. آمریکا تحریما رو برداشت اما صدا و سیما هنوز ملت و دولت رو تو تحریم نگه داشته
  • حق جو IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    51 1
    اینست تلویزیون میلی که گندشو دراورده خیلی
  • محسنی A1 ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    52 1
    همین دیروز ریس رسانه میلی در نامه ای به شدت انتقاد آمیز، از کاهش بودجه صدا و سیما در سال 95 نالیده بود. واقعا دولت آقای روحانی خیلی خوب جسارت ادب کردن افراد خاطی رو داره. به آقای روحانی و شجاعتش افتخار می کنم.
  • بی نام A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    39 1
    صدا سیما تریبون عده ای خاص است که روز به روز محبوبیت خود را از دست داده اند واعتبار رسانه ای ایران طوری است که خبر ها را با لا اقل 24 ساعت تاخیر بسبت به سایتهای خبرگزاری پخش میکند
  • بی نام A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    6 31
    با سلام اینجانب به عنوان یک ایرانی رسانه ی ملی را دوست دارم اما حذف زنده ی برنامه ی تجلیل از تیم هسته ای وپخش نکردن برخی از سخنان رییس جمهور در سخنرانی هایش سوال بر انگیز ومغرضانه به نظر می رسد.اگرصدا وسیما اینگونه عمل نکند قطعا به نفع آن است.
  • بی نام IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    8 104
    بتن ریزی دستاورد دانشمندان نشان ملی داره؟
    • علی IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
      5 0
      نه میمون فرستادن به فضا نشان ملی داره
  • رضا GB ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    59 2
    اینها نمیتونن محبوبیت معتدل ها و صد البته خوشحالی مردم رو ببینن .
  • بی نام IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    8 0
    براي همين موفقيت هاي صدا و سيما است كه همه جا حتي روستا هم پر از ديش ماهواره است و در صد بسيار كمي از مردم صدا و سيما تماشا ميكنند
  • پیمان RO ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    6 0
    اقا بعدا میگن چلا ماهواره نگاه میکنند
  • بی نام RO ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    5 0
    باورتون میشه الان یه ساله محصولاتی که تو تلویزیون تبلیغ میکنن نمیخرم، هیچ تاثیری نداره برا خودمم سخته ولی خوب خنک میشم...
  • لوازم یدکی کامیون بالن لنت دیسک ترمز A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۹
    6 2
    افرین بر دکتر ظریف قهرمان ملی
  • بی نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 0
    واقعا؟
  • بی نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۰
    0 1
    فعلا که نظرات مخالفین این مطالب بایکوت شده