۰ نفر
۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰

ایسنا نوشت: منابع سیاسی آگاه در الجزایر اعلام کردند که بوتفلیقه به اخضر ابراهیمی سمت نخست وزیر یا وزیر خارجه در دولت الجزایر را پیشنهاد داده است.

به گزارش پایگاه ارم نیوز، این منبع اعلام کرد که عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور الجزایر به خدمات اخضر ابراهیمی، فرستاده سابق سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه اهتمام ویژه‌ای دارد و احتمالا وی را که از محبوبیت زیادی در میان طبقه سیاسی و مردمی برخوردار است به جای عبدالمالک سلال در پست نخست وزیری بگمارد.

بوتفلیقه پس از تصویب اصلاحات در قانون اساسی توسط پارلمان تصمیم دارد تغییراتی در دولت اعمال کند و به گفته منبع مذکور به اخضر ابراهیمی پیشنهاد داده که به عنوان نخست وزیر یا وزیر امور خارجه به دولت بپیوندد.

ریاست‌جمهوری الجزایر اعلام کرده که بوتفلیقه گفتگوهایی را با اخضر ابراهیمی انجام داده است. ریاست جمهوری الجزایر به جزئیات این گفتگوها اشاره نکرد.

دیدار بوتفلیقه با ابراهیمی تنها چند ساعت پس از تصویب اصلاحات در قانون اساسی توسط پارلمان انجام شد.

به دنبال این اقدام، ابراهیمی اعلام کرد که وی با بوتفلیقه درباره مسائل داخلی و خارجی از جمله مسئله فلسطین، بحران سوریه، یمن و لیبی و انتخابات دبیرکلی سازمان ملل و کمیساریایی اتحادیه آفریقا گفتگو کرده است.

به گفته منابع قرار است یک نامزد الجزایری برای در اختیار گرفتن پست کمیسیونر اتحادیه آفریقا معرفی شود که احتمالا وزیر خارجه کنونی یا اخضر ابراهیمی باشد و در صورتی که وزیر خارجه باشد ابراهیمی به جای وی در سمت وزیر خارجه قرار می‌گیرد.

31050

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 508077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =