تسنیم نوشت:سخنگوی شورای نگهبان از ارائه جدول زمان‌بندی 70 مرحله‌ای برای برگزاری انتخابات الکترونیک از سوی وزارت کشور به شورای نگهبان خبر داد.

نجات‌الله ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان به جدول زمان‌بندی انتخابات الکترونیک از سوی وزارت کشور به شورای نگهبان خبر داد و گفت: وزارت کشور جدول زمان‌بندی داده که براساس آن حدود 70 مرحله برای برگزاری انتخابات الکترونیک تعریف شده است.

وی افزود: بحث‌هایی در این روزها مبنی بر این موضوع مطرح است که صندوق‌های الکترونیک انتخابات با شورای نگهبان هماهنگ شد یا نشد که باید توجه داشت که این مربوط به مراحل مقدماتی برگزاری انتخابات است.

سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: آنچه که در این 2 تا 3 هفته اخیر مورد بررسی بوده، شکل و صرفا قالب بیرونی صندوق الکترونیک و دستگاه نظارت و ابزار کنترل هویت بوده است.

وی تاکید کرد: وزارت کشور از ما خواسته از بین اینها صندوقی که شکل و شمایل و قالب صندوقی را که باید با آن انتخابات به صورت الکترونیک و اخذ رأی انجام شود، اعلام نظر کنیم و شورای نگهبان این مرحله را تأیید کند.

ابراهیمیان با تأکید بر اینکه این قالب صندوق حدود 20 تا 30درصد کار است و مراحل دیگر نظیر مسئله نرم‌افزار و امنیت و از همه مهمتر تطبیق و اصلاح قانون و مقررات با وضعیت جدید هنوز باقی مانده، اظهار داشت: این مرحله دست ما و وزارت کشور نیست و به مجلس ارتباط پیدا می‌کند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =