تسنیم نوشت:قائم‌مقام وزیر کشور گفت: کلیدواژه انتخابات ما باید قانون باشد و شرایط قانونی و حقوقی باید برای همه کاندیداها فراهم شود.

حسینعلی امیری امروز صبح در همایش توجیهی آموزشی منطقه‌ای ستاد انتخابات کشور در مجتمع دهکده ساحلی انزلی اظهار داشت: در کشورهایی که دموکراسی وجود دارد مردم آن در امور سیاسی و اجتماعی شرکت داده می‌شوند و موضوع و محل‌های انتخابات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی افزود: در دموکراسی نظام تفکیک قوا وجود دارد که در آن قانون مطرح می‌شود و وجود تفکیک قوا یکی از مؤلفه‌های دموکراسی در کشور ماست و اسلام دارای این دموکراسی است.

قائم مقام وزیر کشور تصریح کرد: کلیدواژه انتخابات ما باید قانون باشد و شرایط قانونی و حقوقی باید برای همه کاندیداها فراهم شود. نگاه کلی و سیاست وزارت کشور این است که ابزار، لوازم و مقدمات برگزاری انتخابات باید از سوی مسئولان فراهم شود.

امیری خاطر نشان کرد: کوچک‌ترین اشتباه در انتخابات می‌تواند آتشی در جامعه از نظر اجتماعی روشن کند و باید در بخش امنیتی به بهترین شیوه ممکن از این‌گونه اتفاقات پیشگیری شود که این مهم باید از طریق فرمانداران و بخشداران که شناخت بیشتری از منطقه خود دارند کنترل شود.

قائم مقام وزیر کشور گفت: تعیین قانون در اختلاف‌های احتمالی در برگزاری انتخابات یکی دیگر از مؤلفه‌هایی است که باید توسط مربی‌ها و ناظران به‌طور دقیق اجرا شود و هیئت‌های اجرایی و نظارتی باید در این بخش توجه ویژه‌ای داشته باشند.

امیری افزود: هیئت‌های اجرایی، گلوگاه‌های استراتژیک در برگزاری انتخابات هستند و باید در انتخاب بازرسان دقت بسیار زیادی شود تا قانون با بهترین کیفیت در حوزه‌های انتخاباتی اجرا شود.

وی گفت: وزارت کشور در بخش آموزش برای برگزاری انتخابات بر اساس یک برنامه زمان‌بندی، 30 استان را برنامه‌ریزی کرده که همه در یک استان معین آموزش می‌بینند.

قائم مقام وزیر کشور درباره حادثه منا اظهار داشت: وزارت کشور و شخص وزیر همدردی خود را در این باره اعلام می‌کند و به خانواده‌های این عزیزان تسلیت گفت.

وی افزود: بر اساس مصوبه دولت ستادی برای این حادثه تشکیل شده که به استانداران ابلاغ کردیم و مقدمات تمامی امور مربوط به جانباختگان و خانواده ایشان فراهم شده است.

امیری تصریح کرد: تعدادی از جانباختگان از عربستان به کشور انتقال داده شده‌اند و مراسم تشییع و تدفین انجام شده و تعدادی دیگر مفقود هستند و تعدادی هم هنوز شناسایی نشده‌اند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465807

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =