اختصاص ردیف بودجه ملی برای تخت جمشید و پاسارگاد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشوراز تخصیص ردیف ملی و دائمی اعتبار به مجموعه های جهانی فارس( تخت جمشید و پاسارگاد) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی فارس؛ مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه شورای اداری شهرستان پاسارگاد گفت: رسیدگی به میراث جهانی استان فارس به عنوان یک استراتژی در دستور کار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است. بطوریکه طی یک سال اخیر در مجموعه جهانی تخت جمشید امکانات و شرایط بهتری نسبت به گذشته فراهم شده است.

وی افزود: توجه به ظرفیتهای گردشگری شهرستان پاسارگاد در اولویت است وهمچنین تلاش میکنیم مشکلات و محدودیت ها در این شهرستان کاهش یابد. ضروری است از ظرفیت های جهانی این منطقه( مجموعه جهانی پاسارگاد) به منظور تامین معیشت و رفاه مردم شهرستان استفاده شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: سفر دولت تدبیر و امید به استان فارس دستاورد های بزرگی دارد که تحقق قول ها و وعده های این دولت از آن جمله است.

معاون رئیس جمهور افزود: تمامی مصوبات سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان ها تا زمان حیات دولت یازدهم محقق می شود، همچنین این دولت خود را خادم مردم می داند و تلاش می کند با حمایت های مردم اهداف نظام را محقق سازد. موفقیت در عرصه هسته ای تثبیت حقوق هسته ای ایران در آینده نه چندان دور و زمینه ساز رفع بسیاری از مشکلات کشور است که روند توسعه اقتصادی را نیز بدنبال دارد.

سلطانی فر در ادامه تاکید کرد: دولت همواره تلاش دارد که وضعیت معیشتی مردم را روز به روز بهبود ببخشد و با استفاده از ظرفیت های موجود و ایجاد اشتغال در کشور شرایطی را ایجاد کند که مردم در رفاه و آسایش بیشتری باشند.

یادآور می شود، روز گذشته مسعود سلطانی فر، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان و هیئت همراه به عنوان نماینده عالی دولت تدبیر و امید به شهرستان پاسارگاد در استان فارس سفر کرد وبا حضور در جمع مردم از نزدیک در جریان مشکلات مردم پاسارگاد قرار گرفت.

گفتنی است، سلطانی فر در بدو ورود به این شهرستان با حضور در گلزار شهدا، به شهدای انقلاب اسلامی ادای احترام کرد.
شایان ذکر است، رئیس سازمان میراث فرهنگی در ادامه سفرخود به شهرستان های استان فارس به شهرستان مرودشت نیز سفر کرد که پس از استقبال پرشور مردم این شهرستان، از نزدیک با آنان دیدار و گفتگو کرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 412792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    3 11
    تخت جمشيد بنايي ناتمام است ساخته معماران وكارگران مزد بگير يوناني كه تقليدي از اثار اشوري ويوناني است هزينه ساختش از غارت مصر وبابل ويونان تامين شده است
    • ایرانی IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
      7 2
      همه دنیا از این مجموعه تعریف می کنند ولی چه زشت است که یک ایرانی به آثار باستانی خود این گونه نگاه کند
  • ali IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
    3 2
    اگر درست مدیریت بشه تخت جمشید درامد زاست نه اینکه یه پولی هم بهش تزریق بشه
  • بی نام EE ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    2 1
    پری روز تخت جمشید بودم فالوده رو به سه برابر قیمت و یک سوم کیفیت فالوده های داخل شهر بهم انداختن با پایین ترین کیفیت خدمات. انگار فقط نشستن سر قبر کورش پول خونش رو از بازدید کننده ها بگیرن
  • بی نام EE ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
    2 2
    بی نام جمعه 11 اردیبهشت 1394 10:32:19 یه ذره تاریخ بخوان تا شروع جنگ را بدانی.سرطمینی که با خون فتح می شود باز پس داده نمی شود . از هخامنشیان تا آمریکا همه به این قانون احترام می گدارند