بازدید دو مشاور روحانی از سامانه جامع گمرکی/کرباسیان: نیازی به مراجعه حضوری صادرکنندگان نیست

اکبر ترکان مشاور عالی رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و محمد فروزنده مشاور عالی رئیس جمهور از نمایشگاه دستاورد های سامانه جامع گمرکی بازدید کردند.

در اين بازديد مسعود كرباسيان رئيس كل گمرك ايران به تشريح عملكرد سامانه جامع گمركي در رويه واردات ، ترانزيت ، صادرات و كارنه تير پرداخت.  

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین مسعود کرباسیان با اشاره به اينكه با استفاده از اين سامانه ارباب رجوع مي تواند كالاهاي خود را از طريق اينترنت به گمرك اظهار نمايد، گفت : شفافيت مالي يكي از مهمترين دستاورد هاي اين سامانه در گمرك است و با اين سامانه امكان كنترل دقيق ورودي و خروجي حساب ها به صورت الكترونيكي مهيا شده و با لينك شدن گمرك و بانك امكان تهيه گزارشات دقيق مالي و صحت فيش هاي پرداختي به گمرك فراهم آمده است. 

كرباسيان ادامه داد: با استفاده از سامانه جامع گمركي شرايطي فراهم شده تا صادر كنندگان بتوانند كالاهاي صادراتي خود را بدون مراجعه حضوري و از طريق اينترنت به گمرك اظهار نمايند. 

در اين بازديد تركان و فروزنده سوالاتي در خصوص چگونگي انجام تشريفات گمركي و ورود اطلاعات به گمرك با استفاده از اين سامانه مطرح و اقدامات گمرك را در راه اندازي سامانه جامع گمركي قابل تحسين توصيف نمودند.  

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    0 0
    مرسی. تسریع درتکمیل دولت الکترونیک گامی بلندوپایداردر مبارزه بافساد است
  • سعیدهمتی A1 ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    0 0
    لطفا مفاسد تهیه سیستم و مشکلات ارباب رجوع هم رسیدگی کنند 25 میلیارد دادند برای یک سیستم ناقص که با هزینه و وقت ارباب رجوع تجار تستش کنند واقعا فاجعه هست