فراکسیون زنان مجلس دهم با برگزاری نخستین نشست دوره‌ای با تعدادی از نمایندگان سمن‌های فعال در مسائل زنان از آن‌ها خواست تا مطالبات به‌روز زنان و دختران را از این طریق به قوه مقننه منعکس کنند. در این نشست مطالبه زنان از جمله راه‌اندازی مهدکودک در ادارات با نمایندگان مجلس درمیان گذاشته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین، در اين نشست كه تعدادي از نمایندگان سازمان هاي مردم نهاد فعال در محل موسسه مطالعات و تحقيقات زنان گرد هم آمده بودند پروانه سلحشوری و فاطمه ذوالقدر رئیس و دبیر فراکسیون زنان مجلس حضور داشتند.

براساس برنامه‌ریزی فراکسیون زنان مجلس دهم، قرار است به صورت دوره‌ای نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد از تمام شهرستان‌های کشور مسائل و مشکلات خود و همین‌طور زنان و دختران را با نمایندگان زن خانه ملت مطرح کنند.

همچنین در اين نشست دكتر پروانه سلحشوري رييس فراكسيون زنان گفت: سمن ها به عنوان حد واسط دولت و ملت وظيفه خطيري به عهده دارند و به همين دليل ما اين نشست را جزء اولويت هاي کاری خود در فراکسیون زنان و تعامل ارتباط دراین‌زمینه قرار دادیم. 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: مواردي همچون اشتغال و كارآفريني، مهارت آموزي و توان افزايي دختران و زنان، تلاش براي فراهم کردن فرصت‌هاي برابر اقتصادي و اجتماعي توسط سازمان‌های مردم‌نهاد از اهمیت فراوانی برخوردار است و فراکسیون زنان تلاش دارد از آنچه در حوزه وظایف اختیارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی است برای افزایش این فرصت‌ها بهره گیرد.
سلحشوری همچنین  رسيدن به توسعه همه جانبه برای تقويت نهادهاي مدني بسيار مهم خواند.

همچنین در اين نشست نمايندگان سازمانهاي مردم نهاد مطالبات خود را از فراكسيون زنان طرح کردند. براساس مسائلی که نمایندگان سازمان‌های مردم‌نهاد حاضر در این جلسه عنوان کردند توسعه جنسيتي، اشتغال، كمبود بودجه، بيمه جامع براي زنان سرپرست خانوار،موارد حقوقي كودكان حاصل از ازدواج موقت ثبت نشده، راه اندازي دوباره مهدهاي ادارات، توجه وي‍‍ژه به ساختار معاونت زنان و آگاهي بخشي به زنان در ارتباط با حقوق و قوانين مربوط به خود، بازگشت سهمي وي‍ژه زنان دربودجه وزارت خانه ها را مهمترین مطالبات فعلی زنان مطرح کردند.

در این جلسه همچنین دکتر سیده‌فاطمه ذوالقدر با اشاره به تغییراتی که در مجلس دهم با رأی مردم ایجاد شد و تعداد زنان بیشتری به خانه ملت راه یافتند گفت: زنان در مجلس پيگير امور حوزه زنان هستند اذعان داشتند كه ساختار مردانه پارلمان موجبات آنرا فراهم كرده كه زنان كمتر بتوانند در مجلس صحبت كنند و براي انتقال تذكر و اعلام نظر باید بسيار تلاش كنند.
او همچنین تاکید کرد: در زمینه بهداشت زنان و برنامه معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری برای طرح‌های غربالگری زنان و همینطور پیگیری‌هایی انجام داده‌ایم که به زودی نتیجه آن را می‌بینید. راجع به مسایل فرهنگی و آموزشی نیز صحبت  و تبادل نظر شد .

ذوالقدر به برنامه کار در مدرسه و آموزش حرفه در دوران راهنمایی و دبیرستان و هماهنگی‌هایی که با وزارتخانه‌های تعاون کار و رفاه اجتماعی و آموزش و پرورش انجام شده اشاره و اظهارامیدواری کرد با اجرایی شدن این برنامه‌ها در مدارس دانش آموزان خود به اشتغالزایی بپردازند تا اینکه منتظر ایجاد شغل باشند و بر توانمندی‌های فردی آنان نیز افزوده شود. 

۴۷۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =