برخی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم گلایه کرده‌اند چرا بعضی کارمندان رسمی ادارات، بیش از کارمندان قراردادی دریافتی دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این روزها، موضوع تغییر در نظام پرداخت حقوق و مزایا و پاداش کارمندان دولت به خصوص در ابعاد مختلف اداری و قانونی، برای کارمندان دارای اهمیت شده است. از جمله تحت شمول قرار گرفتن تمام کارمندان برای دریافت فوق العاده ویژه اعلامی در ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری که بارها توسط سخنگوی دولت اعلام شد، برای کارمندان مهم است و آنها با حساسیت زیادی نحوه اجرای این قانون را مطالبه می کنند.
از سوی دیگر، تفاوت پرداخت بین کارمندان قراردادی و رسمی باعث شده برخی از ارباب رجوع های ادارات نیز به نحوه عملکرد کارمندان، با نگاه متفاوتی بنگرند. یکی از افرادی که به ادارات مراجعه کرده اند، در سرویس مشکلات مردم کامنت گذاشته که کارمندان قراردادی، چرا کمتر از کارمندان قراردادی دریافت می گیرند ولی نسبت به کارمندان رسمی بهتر کار می کنند. 

او در این باره نوشته است: والا دقیق متوجه نشدم کجا باید مشکلات رو نوشت برا همین تو قسمت نظرات می نویسم. مشکل: با توجه به اینکه از چندین سال قبل قانون نظام هماهنگ پرداخت برقرار شد چرا تاکنون هیچ هماهنگی دیده نمیشود و یک کارمند رسمی دارای یک پست سازمانی مشخص حداقل 2.5 میلیون تومان دریافتی دارد و از جایگاه شغلی محکمی برخوردار است اما کارکنان قراردادی با چندین کار محوله بدون ثبات و امنیت شغلی با همان سطح کارایی و توانمندی و حتی در سمت های کارشناسی هنوز 1 میلیون هم دریافت نمی کنند. کارمند رسمی به راحتی می گوید فلان کار را انجام نمیدهم اما کارمند قراردادی اگر کاری غیر از وظایف محوله به او ارجاع شود موظف به انجام بوده و حق اعتراض ندارد و با تهدید لغو قرارداد مواجه می شود.

در پاسخ این مخاطب باید گفت نحوه ارزشیابی عملکرد کارمندان برای تمامی سطوح و فارغ از نوع رابطه استخدامی کارمند با اداره متبوعش، یکسان است. به بیان دیگر، در صورتی که کارمند رسمی در کار خود، سستی کند یا در مقابل، کارمند قراردادی، وجدان کاری فعالی نداشته باشد، طبعا با پیگیری ارباب رجوع به عنوان دریافت کننده خدمت، یا با نتایج حاصل از ارزشیابی های درونی، بازرسی ها و رسیدگی به شکایات مردمی، کارمند خاطی، مواخذه شده و مورد پیگیری می شود.

 

46231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 571278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    14 2
    دوست عزیز کو گوش شنوا.... بنده با 18 سال سابقه کار و مدرک لیسانس هنوز قراردادی هستم.. و بقول جنابعالی همانند یک کارمند رسمی حق اظهار نظر هم ندارم و به یه حقوق بخور و نمیر بسنده کردم...
  • بی نام IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    4 18
    تفاوت حقوق بين كارمندان رسمي و پيماني دولتي وجود ندارد اما كاركنان قراردادي عمدتا با پارتي بازي استخدام مي شوند تا بعد كم كم پيماني و بعد رسمي شوند ولي من كه پيماني استخدام شدم ازمون دادم اما بالاي نود درصد قراردادي ها با بند پ استخدام مي شوند اگر سيستم انتخاب استخدام درست باشه و همه پيماني از طريق شرايط يكسان استخدام شوند ديگر استخدام قراردادي انجام نمي شود كه الان مجبور باشيم سر تفاوت حقوق بحث كنيم
    • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
      13 2
      من با پارتی قراردادی نشدم و یک بار آزمون دادن مجوزی برای دریافت سی سال حقوق بیش از یک کارمند قراردادی نیست
  • بی نام DE ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۳
    12 0
    خیلی جالبه. پاسخی که داده شده هیچ حرفی در مورد اختلاف حقوق نزده.ارزشیابی مال خودتون
  • هموطن FI ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۴
    6 1
    دولت برای تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای قراردادی می تواند ازمون و یا شرایط بگذارد