بازار های آسیا همچنان در شوک برگزیت قرار دارند و با روندی کاهشی رو به رو هستند.

بورس آسیا در انتظار یک برنامه محرک در ژاپن و کره جنوبی قرار دارد،با این حال افت شاخص ها ادامه دارد. این در حالی است که ارزش پوند پس از افت شدیدی که بعد از همه پرسی بریتانیا ایجاد شد نفسی راحت کشیده و فعلا آرام گرفته است.

شاخص های بورس در ژاپن و کره جنوبی با روندی کاهشی رو به رو شده اند. شاخص MSCI  آسیا 0.4 درصد افت داشته، اما در بازار های دیگر نشانه ای از روند بهبود دیده می شد. پوند استرلینگ که واحد پول پادشاهی بریتانیا است، پس از افت 11 درصدی که در دو روز گذشته داشت 0.6 درصد افزایش پیدا کرد.

بازار برای کشور های صادر کننده نفت نیز خبر خوشایندی دارد که قیمت هر بشکه نفت خام با افزایش اندکی به بشکه ای 47 دلار رسید و میان فلزات صنعتی کوپر رومدی صعودی داشته است.

کشورهای ژاپن و کره جنوبی برنامه دارند که پس از شوکی که بازار ها در برابر برگزیت داشتند، محرکی در بازار ایجاد کنند. کره جنوبی نیز در نظر دارد که بیش از 20 هزار میلیارد وون (17 میلیارد دلار) بسته محرک مالی در بازار تزریق کند تا از فضای امنی برای شرکت ها و رشد ایجاد کند.

رای بریتانیا به چدایی از اتحادیه اروپا تقریبا 4 هزار میلیارد دلار از ارزش سهام جهان پاک کرده است. 

منبع: بلومبرگ 

22435

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 550760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    3 1
    ببینید، پول که ازبین نمی رود بایستی دید این پول افت قیمت سهام به جیب چه کسانی رفته است طرفدار تئوریهای توطئه نیستم، اما قطعا پولی که مثلا در بازار بورس یا دیگر بازارها وجود دارد وقتی کم یا زیاد میشود به جیب برندگان یا بازندگان میرود. مثل وقتی که شما فلان سهام را 1000 تومان میخرید و بعد 800 تومان می فروشید، این 200 تومان به جیب صاحبان سهام رفته که آنها هم بابت فلان بدهی به فلان سرمایه گذار داده اند.... یا وقتی که شما سهامی را که 1000 تومان بوده 1200 تومان میفروشید، این 200 تومان سود از جیب بقیه سهامداران به حساب شما می آید. بنابراین پول نیز بمانند انرژی ازبین نمی رود بلکه از حالتی به حالت دیگر در می آید.
  • بی نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    0 0
    در پاسخ به آقای امین بایستی بگویم که حرف ایشان صحیح است اما برادر من ما داریم در مورد بازار جهانی، بورس لندن، بورس نیویورک و تاثیر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر بازارهای دنیا صحبت می کنیم. تورم در اغلب کشورهای توسعه یافته مانند آلمان و غیره اغلب حول و حوش 1 یا 2 است.
  • بی نام IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    0 0
    در پاسخ به آقای امین بایستی بگویم که صحیح گفته اند و تورم ارزش واقعی پول را در بازه زمانی پایین می آورد، اما دوست عزیز در مورد بازار جهانی و کشورهای بسیار توسعه یافته صحبت می کنیم که اغلب تورمشان حول و حوش 1 یا 2 است. لذا تورم در کشوری مثل آلمان، یا اتریش خیلی معنایی ندارد و بسیار کنترل شده است.