فرمانده نیروی انتظامی در مورد فراخوان منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی برای تجمع در اعتراض به تک‌نرخی شدن بنزین، گفت: مردم ما هوشیارتر از آن هستند که اسیر فراخوان‌های شبکه‌های اجتماعی شده و تا این لحظه نیز گزارشی از تجمع حاصل نشده است.

به گزارش ایسنا؛ سردار حسین اشتری در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای پلیس راهنمایی و رانندگی و در جمع خبرنگاران، افزود: مردم هوشیارتر از آن هستند که با یک فراخوان فریب بخورند و البته مسوولان نیز به دنبال حل دغدغه‌های مردمی هستند.

پلیس دنبال جریمه و افزایش آن نیست

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه کاهش تلفات جاده‌ای، ارتقای فرهنگ ترافیکی و استفاده از سامانه کنترل هوشمند از اولویت‌های امسال پلیس راهور است، در مورد چرایی پیگیری پلیس برای تصویب قانون جدید راهور و برخی شایعات مبنی بر اینکه پلیس به دنبال جریمه بیشتر است، به ایسنا گفت: باید فاز دوم قانون جدید راهنمایی و رانندگی نیز در مجلس مورد بررسی قرار گیرد و در صورت تصویب نسبت به اجرای آن اقدام خواهیم کرد.

اشتری با بیان اینکه هدف پلیس تنها ارتقای سطح فرهنگ ترافیکی مردم و کاهش تصادفات است، گفت: به هیچ عنوان دنبال جریمه و افزایش آن نیستیم بلکه معتقدیم با وجود قانون جدید بازدارندگی و تاثیر بیشتری درخصوص کاهش تصادفات ایجاد می‌شود.

وی همچنین در مورد آخرین وضعیت پلیس افتخاری نیز گفت: پلیس افتخاری در حال حاضر در مرحله مقدماتی قرار دارد و امیدواریم تا پایان سال حضور فعال‌تری داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی در مورد نقش پلیس در قرارگاه سایبری انتخابات نیز گفت: هر وظیفه‌ای که قانون برعهده ما می‌گذارد به آن عمل خواهیم کرد.

اشتری در مورد معرفی خودروهای ناایمن نیز گفت: این مساله را از پلیس راهنمایی و رانندگی پیگیری کنید.

راهور، تابلوی پلیس است

فرمانده نیروی انتظامی تاکید کرد: هدف پلیس افزایش تعداد برگه‌های جریمه نیست و ما به دنبال نظم و امنیت و آرامش مردم هستیم.

سردار حسین اشتری در مراسم تودیع و معارفه روسای پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان اینکه پلیس راهور به دلیل نوع و تعداد ماموریت تابلوی پلیس است، گفت: پلیس راهور بیشترین تعامل و ارتباط را با مردم دارد و برهمین اساس می‌توان آن را تابلو و نشان پلیس دانست.

وی با بیان اینکه هرچقدر بتوانیم نسبت به ارتقا و انضباط پلیس راهور تلاش کنیم، می‌توانیم اعتماد مردم را به دست آوردیم، گفت: اعتماد مردم سرمایه پلیس است و ارتقای این افزایش اعتماد از طریق پلیس راهور کسب خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه پلیس راهور به دلیل نوع فعالیت و ارتباط تاثیرگذاری بیشتری در جامعه دارد، گفت: برهمین اساس تقویت جایگاه این پلیس در دستور کار قرار دارد و باید از طریق استفاده از تکنولوژی‌های روز و تقویت نیروی انسانی نسبت به ارتقای سطح فرهنگی ترافیکی مردم اقدام کنیم.

اشتری با بیان اینکه در فروردین‌ماه 94 نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 4 درصد سفرهای نوروزی افزایش یافته است، گفت: خدا را شاکر هستم که در سال‌های قبل توانستیم با تکیه بر ظرفیت‌های موجود افزایش کشته‌های تصادفات را مهار کنیم.

وی با اشاره به تعامل پلیس با سازمان‌های مختلف گفت: افزایش تعداد برگه‌های جریمه هدف پلیس نیست بلکه پلیس می‌خواهد خانواده‌ها با رعایت نظم، امنیت و آرامش داشته باشند و اگر همه افراد به قانون تمکین کنند، فرهنگ ترافیکی بیشتر از گذشته نهادینه می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ما از کاهش برگه‌های جریمه نگران نیستیم، گفت: نگرانی ما برای مردم است، چراکه اعمال قانون تنها برای افزایش امنیت و سلامت مردم بوده است.

اشتری با بیان اینکه ماموران پلیس براساس قانون به وظایف خود عمل می‌کنند، گفت: تصویب قانون جدید و ارتباط پلیس با اقشار مختلف موجب ارتقای فرهنگ ترافیکی شده است که این یک دستاورد بزرگ است.

وی با بیان اینکه در سال 93 نسبت به 92 شاهد کاهش 7 درصدی تلفات جاده‌ای بوده‌ایم، گفت: باید از همه امکانات در راستای کاهش تلفات استفاده کرد و برای رسیدن به این هدف مهم، نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه ماموران پلیس باید با اقتدار و رفعت قانون را انجام دهند، گفت: اخلاق‌مداری سرلوحه فعالیت ماموران پلیس راهور است و باید اعمال قانون همراه با اخلاق‌مداری باشد.

اشتری با بیان اینکه امسال سال نظارت است، گفت: همچنین سعی داریم با ایجاد کارگروهی موضوع معیشت کارکنان و بهبود آن را مورد بررسی قرار داده و امیدواریم بتوانیم در حد بضاعت نسبت به بهبود معیشت کارکنان اقدام کنیم.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =