نسیم نوشت:

سردار کمال هادیانفر، رئیس پلیس فتا در حاشیه نشست جرایم سایبری در دنیای بهم پیوسته در پاسخ در خصوص برخورد با سایت‌های همسریابی توضیح داد: هیچ سایت همسریابی مجوز ندارد. پلیس فتا سایت‌های همسریابی را مسدود و با آنها برخورد می‌کند. تاکنون جلساتی با وزارت ورزش و جوانان برگزار شده است و در این بخش، متولی اصلی، وزارت ورزش و جوانان است و هیچ سایتی در این رابطه مجوز ندارد.

وی با اشاره به اینکه درصد زیادی از سایت‌های همسریابی منجر به فعالیت کلاهبرداری و انحراف اخلاقی می‌شود، افزود: اخیرا پرونده بزرگی در این رابطه شناسایی شد که فردی 23 سرور مجازی را در اختیار گرفته و 70 ایمیل ایجاد کرده بود. متهم 2000 شماره حساب را از طریق این سایت به دست آورده بود و به آنها دسترسی پیدا کرده و همچنین 4 هزار اطلاعات کاربران را سرقت کرده بود. آزمایشگاه پلیس فتا متوجه این موضوع شده و ماجرا را به مالباختگان اطلاع داد.

656 سایت در رابطه با فروش مواد مخدر شناسایی شده است

سردار هادیانفر در پاسخ به سوال دیگر «نسیم» در رابطه با فعالیت‌ برخی سایت‌ها در حوزه مواد مخدر گفت: 656 سایت در رابطه با فروش موادمخدر شناسایی شد که 257 مورد از آنها فعال بوده و تعداد زیادی کلاهبرداری از این طریق انجام شده بود.

وی ادامه داد: پلیس فتا، این صفحات را از سایت‌های مختلف حذف می‌کند.

حمله آمریکایی‌ها به سایت وزارت نفت

رئیس پلیس فتا در رابطه با برجسته‌ترین حمله سایبری به کشور گفت: این حمله مربوط به هک سایت وزارت نفت بود که پلیس فتا به موقع وارد عمل شد و قبل از اینکه آسیب‌پذیری افزایش یابد، درگاه ورود هکر را که از جانب آمریکا بود را شناسایی کرد.

وی ادامه داد: طی نامه رسمی به آمریکا، این موضوع را بیان کردیم و دستور قضایی بین‌المللی نیز در این رابطه صادر شد. موضوع در حال حاضر توسط وزارت خارجه در حال پیگیری است.

سردار هادیانفر در خصوص ترویج عکس‌های خصوصی هنرمندان در شبکه‌های مجازی نیز گفت: تعداد زیادی از این افراد به ما مراجعه کرده و اعلام کرده‌اند که صفحاتی با نام آنها در شبکه‌های اجتماعی راه‌اندازی شده است که با شکایت رسمی پلیس فتا، نسبت به حذف این صفحات اقدام می‌کند.

وی در خصوص صفحات مجرمانه‌ای که در برخی از شبکه‌ها همچون اینستاگرام راه‌اندازی میشود، اظهار کرد: این صفحات توسط کارگروه مجرمانه حذف می‌شوند و در صورتیکه شکایت شاکی باشد، پلیس فتا وارد عمل می‌شود.

نفوذ به درگاه یک بانک خصوصی/ برداشت 117 میلیونی در یک اقدام

سردار هادیانفر از نفوذ یک هکر به درگاه یک بانک خصوصی کشور خبر داد و گفت: این فرد قصد نفوذ به شبکه شتاب را داشت که توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد. این فرد بسیار به اقدامات فنی وارد بوده و ابتدای عمل خود موفق به برداشت 117 میلیون تومان از حساب‌ها شده بود.

عملیات پانچی آ 7 و کشف داروهای غیرمجاز

رئیس پلیس فتا همچنین گفت: پلیس فتا در ایران طی عملیات مشترک با پلیس بین‌المللی موفق به کشف 53 هزار و 420 داروی غیرمجاز و ارزش ریالی بیش از 600 میلیون ریال شد و 70 پرونده قضایی در این زمینه تشکیل و 102 نفر نیز دستگیر شدند.

سردار هادیانفر افزود: رتبه ایران در این عملیات از بین 132 کشور حاضر به 17 رسید و به همین دلیل نیز برای عملیات مشترک بعدی، ایران سرگروه خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد بود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 419948

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =