روزنامه جوان نوشت:

محمدكوثري نماينده مردم تهران  ضمن اشاره به طرح استاني شدن انتخابات بيان كرد: اين طرح را بايد در دو بخش كليات و جزئيات مورد رسيدگي قرار دهيم چراكه هنوز جزئيات آن در دستور رسيدگي دقيق قرار نگرفته و فقط كليات آن به تصويب منتخبان ملت رسيده است.
كوثري گفت: هرچند كه كليات اين طرح به تصويب رسيده اما منتخبان ملت بايد به صورت كامل و جامع روي اين طرح كار كنند تا آسيب‌هاي آن به حداقل ممكن برسد.
وي ادامه داد: بنده مخالف چنين طرحي هستم آنگونه كه در جلسه رأي‌گيري مجلس هم به آن رأي مخالف دادم، هرچند مي‌توان براي اين طرح محاسن و معايبي را تشريح كرد. مثلاً در اين طرح بايد پيش‌بيني شود كساني كه افراد متمكني هستند و پول‌هاي فراواني دارند نتوانند جو جامعه را بر هم زده و به نفع فردي خاص فعاليت كنند. به عبارت ديگر در اين طرح بايد حد و حدود فعاليت‌هاي تبليغاتي مشخص شود و نبايد هر فرد يا جرياني به هر ميزاني كه تمايل داشت دست به كار انتخاباتي- تبليغاتي بزند، به عنوان نمونه ابعاد و مختصات پوستر و بنرهاي تبليغاتي بايد مشخص و معين شود.
كوثري خاطرنشان كرد‌: بايد در اين طرح لحاظ شود كه نامزدها پول و هزينه تبليغات خود را از چه راهي و به چه وسيله‌اي به دست آورده‌اند؛ اين كار باعث مي‌شود از صرف هزينه‌هاي زيادي در انتخابات و ريخت و پاش بي‌حد و حصر جلوگيري كرد.  عضو كميسيون امنيت ملي مجلس ادامه داد: البته بايد براي چنين موضوعاتي دلايل و اسناد محكمه‌پسند ارائه شود و اينطور نباشد كه هر كسي بنا بر دلايل واهي به ديگري تهمت بزند، همچنان كه وزير محترم كشور بدون ارائه اسناد بحث پول‌هاي كثيف را به فضاي جامعه آورده، بدون آنكه مصاديق و اسنادي براي آن ارائه دهد.
وي گفت: حال سؤال اين است كه اگر پول‌هاي كثيفي تاكنون در اين موضوع وجود داشته چرا آقايان نگفته‌اند و حالا كه گفته‌اند چرا اسناد را به مردم ارائه نمي‌دهند.
كوثري در پايان افزود: طرحي كه الان وجود دارد مشاركت مردم در صحنه انتخابات را مي‌تواند كمرنگ كند.

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411518

برچسب‌ها