ایسنا نوشت:

امیر آقایی در بخش بین‌الملل جشنواره‌ی فیلم فجر با «قصه اتوپیا» که محصول کشورهای اسکاتلند،افغانستان،هند و پاکستان است، حضور دارد.

 این بازیگر که این‌بار با تجربه فیلم‌نامه‌نویسی‌اش حضور دارد برای اولین بار در طول چندسال گذشته درباره اتوپیا،قصه نویسی و دلیل نوشتن این فیلمنامه در فضای غیرایرانی گفته است:

«٣-٤سال قبل قصه اتوپیا در ذهنم شکل گرفت اما به دلیل اینکه احساس می‌کردم در ایران ممیزی‌هایی خواهد داشت به فکر ساختن آن در داخل نبودم،دغدغه اصلی‌ام در این قصه جنگ و تاثیر آن روی زندگی آدمها و سرنوشت است،روزی بمبی در کابل منفجر می‌شود و تبعات آن پنج کشور دیگر را هم درگیر می‌کند،امیدوارم اتوپیا همان چیزی شده باشد که در ذهن من بوده و روایت درست قصه من باشد،از طرفی دوست دارم به عنوان اولین فیلمنامه مستقل غیرایرانی من به شکل حرفه‌یی نقد شود.»

جانان زن مسلمان افغان در آستانه ٤٢سالگی می‌خواهد، بچه‌دار شود و همه چیز از اینجا شروع می‌شود...

حسن ناظر کارگردان این فیلم است که سالها در اسکاتلند زندگی می‌کند و به همراه بازیگران فیلم مارتین ملالی ذیکیریا،کریس راب برای نمایش فیلم در جشنواره بین‌الملل به ایران آمده است.

همایون ارشادی بازیگر ایرانی این فیلم به دلیل سفر کاری این روزها در خارج از کشور است. تهیهکنندگی فیلم به نام محسن علی اکبری ثبت شده و کمپانی ورد فیلم پروداکشن در بخش خارجی در تولید فیلم مشارکت داشته است.

۵۷۲۴۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =