ایلنا نوشت:

 اولین جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین در سالجاری با حضور محمدرضا باهنر و طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.

در ابتدای برنامه باهنر با اشاره به برگزاری انتخابات خبرگان و مجلس در سال جاری گفت: باید رفتار کنش‌گران سیاسی به گونه‌ای باشد که هیچ کدام از این دو انتخابات تحت تاثیر انتخابات دیگر قرار نگیرد.

باهنر افزود: اصولگرایان باید هم مواظب خود و هم مراقب رقیب خود باشند و وارد بازی‌های سیاسی انتخابات خبرگان نشوند. رقابت‌های سیاسی هرچند انتخابات مجلس٬ شورای شهر و ریاست جمهوری را جذاب‌تر می‌کند اما در انتخابات خبرگان مفید نخواهد بود و هر چند برخی خواب آشفته‌ای در این مورد دیده‌اند اما خواب آنها تعبیرنخواهد شد.

وی افزود:ما به شدت از فعال شدن گروه‌های رقیب در انتخابات آینده استقبال خواهیم کرد و امیدواریم آنها نیز شرایط ورود به انتخابات را رعایت کنند.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره استانی شدن انتخابات نیز اظهار کرد: اصل این طرح از مدت ها پیش مطرح شده بود چراکه عمده وقت نمایندگان را کارهایی می‌گیرد که جزو وظایف آنان نبود. هرچند مراجعات مردمی مشکلات زیادی را حل می کرد اما طرفداران این طرح معتقد بودند در شرایط فعلی نمایندگان برای انجام وظایف خود با مشکل مواجه خواهند شد.

نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه در انتخابات استانی چهره‌های ملی و تشکیلات سیاسی تاثیر بیشتری خواهند داشت گفت: در نهایت تکلیف این طرح تا پایان خرداد مشخص می‌شود .

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: تا پیش از این طرح 50 نفر از کاندیداهای اصولگرا در حوزه‌های مختلف شناسایی شده بود و درآستانه ورود به لیست انتخاباتی بودند که در صورت استانی شدن این انتخابات٬ تغییر خواهد کرد.

باهنر افزود: رقابت جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری در انتخابات گذشته محصول حضور کمرنگ اصلاح‌طلبان بود و دلیلی ندارد در این دوره به دنبال رقابت بین جریان‌های اصوگرا باشیم.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای و ابراز نگرانی برخی گروه‌ها اظهار کرد: اگر منظور از دلواپسی٬ همان نگرانی مردم در شب‌های عملیات دفاع مقدس است، این دلواپسی خوب است، اما اگر منظور اعتماد نداشتن به تیم مذاکره کننده است این دلواپسی ظلم ، خیانت و بی انصافی است.

 

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =