بخشی از بازار مسکن واکنش زودهنگام به تغییر نرخ سود نشان داده به طوری که در چند روز اخیر گرایش مالکان آپارتمان‌های اجاره‌ای به اخذ «رهن بیشتر» در ازای «اجاره ماهانه کمتر» کاهش پیدا کرده و شکل اجاره‌داری در حال تبدیل‌شدن به وضعیت سال‌های 90 و 91 است.

وزن «اجاره ماهانه» و «پول پيش» در سبد اجاره‌بها از سال 92 تحت‌تاثير افزايش نسبي نرخ سود سپرده‌هاي بانكي با تغييرات اساسي مواجه شد و بعد از سال‌ها، گرايش موجران به دريافت مبلغ «رهن» باعث شد وزن «پول پيش» در سبد اجاره‌، سنگين‌تر شده و سهم آن از 10 تا 20 درصد قبلي به حداقل40 درصد افزايش يابد. اینجا را ببینید.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری، وفاق جبهه پایداری با جریان نزدیک به محمود احمدی‌نژاد را غیر قابل پیش‌بینی عنوان کرد. آقاتهرانی در پاسخ به این سوال که آیا جبهه پایداری در انتخابات آتی مجلس با جریان نزدیک به احمدی‌نژاد وفاق خواهد داشت یا خیر گفت: الان وقت صحبت درباره این موضوع نیست و نمی‌دانم در آینده این موضوع چه می‌شود و وفاق جبهه پایداری با جریان نزدیک به آقای احمدی‌نژاد قابل پیش‌بینی نیست.اینجا را ببینید.

امسال هم مانند سالهای قبل یک کشور اروپایی در صدر لیست خوشبخت ترین کشورهای جهان قرار گرفت.اینجا را ببینید.


اتومبیل بنز، در سال 1321، به عنوان نخستین اتومبیل پلیس، مورد استفاده اداره شهربانی کل کشور قرار گرفت.اینجا را ببینید.

حسن روحانی روز شنبه در بیستمین همایش سراسری فرماندهان، روسا و مدیران نیروی انتظامی (ناجا)، گفت: وقتی در خیابانی حرکت می کنید توجه شما به این موضوع جلب نمی شود که چگونه است با امنیت در خیابان راه می رویم اما بعد از این که اتفاقی رخ می دهد، در آن زمان قدر امنیت را همانند سلامتی می دانید.اینجا را ببینید.


حیاط کوچک مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها امروز رنگ و روی دیگری داشت. خبری از سایه بلند مردی که به او سلطان تیتر می‌گفتیم نبود. کسی که بارها و بارها پله‌های این ساختمان را بالا آمد تا به کلاسش برسد. حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز که سال‌ها در روزنامه جام‌جم با حسین قندی کار کرده بود یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در این مراسم بود. کسی که از قندی به عنوان استادی کم‌نظیر یاد کرد: «این استاد کم‌نظیر در کنار کار حرفه‌ای به تربیت شاگردان رسانه‌ای همت داشت و از ویژگی‌های بارزشان توجه به اخلاق حرفه‌ای روزنامه‌نگاری بود.»اینجا راببینید.


نیوزویک به نقل از هشام الهاشمی مشاور دولت عراق نوشت که «العفری به عنوان جایگزین موقت البغدادی برای سرکردگی داعش انتخاب شده است و تنها درصورت مرگ البغدادی جایگزین قطعی او انتخاب خواهد شد».اینجا را ببینید.


 اولین حمله تروریستی به عربستان از سوی داعش شب گذشته صورت گرفت.اینجا را ببینید.

پخش ویدئویی از درگیری فیزیکی محمدرضا خانزاده با هوادار پرسپولیسی در دوحه این بازیکن جوان را در آستانه اخراج از تیم قرار داده. برانکو ایوانکوویچ می گوید:« از نظر من او برای این رفتارش در آستانه اخراج از تیم است .» و کریم باقری مربی و کاپیتان همیشه محبوب قرمزها حتی از برانکو هم در این مورد جدی تر است. او می گوید:«اینجا پرسپولیس است. واقعا متوجه نمی شود چطور چنین رفتاری با یک هوادار شده است. اینجا را ببینید.

 

/212 17

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 411460